Avatar billede f.ts Praktikant
06. juli 2014 - 16:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Brænde en usb med bios opdatering som iso og som bootbar

Jeg har en hulens masse Lenovo x121e som skal have opdateret bios for at kunne opdatere til win8 over vores netværk. dette kan jeg gøre med en boot-cd lavet via Lenovos hjemmeside. Jeg har kun to eksterne dvd-drev og vil derfor gerne kunne gøre det direkte fra usb.
mvhfinn
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juli 2014 - 16:48 #1
Avatar billede f.ts Praktikant
06. juli 2014 - 17:17 #2
jeg har ikke problemer med at oprette en boot-usb, det er først når jeg skal flytte lenovos iso-fil over på usb at det går galt
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juli 2014 - 17:52 #3
Den skal ikke flyttes over. Pak den ud og kopier filerne. Og tilret startfilen, så den kalder korrekt. I mit forslag ville det være autoexec.bat, der skulle indeholde kaldet til biosopdateringen.
Avatar billede f.ts Praktikant
06. juli 2014 - 20:48 #4
og hvordan er det lige man pakker en iso-fil ud
mvhf
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juli 2014 - 21:00 #5
du kan brænde en cd, og kopiere derfra, eller indlæse den i et virtuelt drev. Jeg har selv den gratis http://www.slysoft.com/da/virtual-clonedrive.html hvor jeg kan mounte iso-filer, og så tilgå dem via stifinder.
Avatar billede f.ts Praktikant
06. juli 2014 - 21:40 #6
Det lyder som en god ide
Avatar billede f.ts Praktikant
06. juli 2014 - 21:40 #7
hvordan er det lige du får point
Avatar billede f.ts Praktikant
07. juli 2014 - 17:41 #8
HAR FUNDET programmet der oven i købet kan have flere iso-filer
Det hedder yumi