Avatar billede Hansdataforum Nybegynder
30. juni 2014 - 01:31 Der er 3 kommentarer

Lidt undervisning i MS SQL Epress 2012

Jeg vil gerne have lidt undervisning fra en studerende eller lignende i SQL Express 2012, så jeg kan komme hurtigere i gang.
Er der nogen som kan hjælpe?
Avatar billede montago Praktikant
30. juni 2014 - 10:16 #1
du kunne lige skrive hvor meget du i forvejen kender til DB...

og hvad det er du gerne vil lære.
Avatar billede Hansdataforum Nybegynder
30. juni 2014 - 13:14 #2
Jeg kender til DB strukturer og IT generelt (har lært Pascal programmering for mange år siden), men ikke til SQL kodningen/sproget. Jeg har set lidt på det, men tænker jeg kan lære hurtigere ved at få lidt hjælp.

Generelt ønsker jeg at lære hvordan jeg kan lave rapporter i SQL, importere data, integrere med Excel.

Håber det gør mit spørgsmål lidt klarere :)
Avatar billede montago Praktikant
30. juni 2014 - 14:14 #3
ok - det hjælper jo lidt på det...

når du skriver "MS SQL Epress 2012" får man indtrykket at du har problemer med at installere selve serveren :)