Avatar billede darkwader Juniormester
22. juni 2014 - 13:12 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Fanblade med reklamer åbner uden at jeg har har åbnet dem

Hej Håber der nogen der kan hjælpe mig

Jeg er under massiv angreb. De meste mærkelige sider bliver åbnet i et nyt fanebland uden at jeg har gjort det. Det er alt fra bilka reklamer til porno sider i rå mængder. Hvor dælen er det hul de kommer ind ad  ?

Det startede med at jeg undrede mig over at der var så manget pop up på de sider jeg besøgte. Sideløbende studsede jeg over at der blev sendt 2 mail selvom jeg kun sendte en mail

Jeg har kørt de fleste kendte malware scannere. De finder ingen ting.
Jeg har omformateret og geninstalleret min pc. Det har ikke hjulpet

Jeg kan mærkelig nok ikke opdatere flassplayer
Jeg har prøvet at nulstille internet explore det hjælp heller ikke.
Jeg kører norton antivirus

Jeg bruger internet explore 11 og Windows 7

Nogen bud på hvad der sker
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2014 - 13:41 #1
Bruger du utorrent, fildelingsprogram. Har du adgangskode på dit netværk.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2014 - 13:55 #2
Hvordan har du "omformateret" din computer?
Har du passet på private filer under denne operation?

Tror næppe det hjælper, men du kunne prøve at køre denne pakke:
Hent og instalér CCleaner  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2014 - 13:56 #3
Specielt AdwCleaner er vigtg at køre.
Formoder du har kørt Malwarebytes?
Avatar billede darkwader Juniormester
22. juni 2014 - 14:51 #4
Ja det han har jeg kørt. Jeg er godt nok ved få grå i hovedet over det.
Avatar billede darkwader Juniormester
22. juni 2014 - 14:54 #5
Nej jeg bruger ikke noget fildelings program
Nej jeg har ikke nogen adgangs kode på mit netværk. Jeg bruger youusee som ISP i et bolig selskab
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2014 - 15:12 #6
Nej jeg har ikke nogen adgangs kode på mit netværk

Hmmm det betyder vil at andre kan få adgang til din computer og netværk.Jeg troede ikke at man kunne opsætte Yousee internet uden en adgangskode. Med netværk mener jeg dit trådløse internet.

Vejledning fra Yousee.
http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Bredbaand/Problemer/Find_koden_til_dit_Wifi.aspx
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2014 - 15:11 #7
Nulstillet din router?
Tjekket om computeren henter Ip adresse og dns server automatisk i indstillinger på netkortet?
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2014 - 15:14 #8
Jeg troede ikke at man kunne opsætte Yousee internet uden en adgangskode, okay det kan man så godt

Fra Yousee :
Hvis du befinder dig på den fysiske adresse, der er tilknyttet bredbåndforbindelsen, kan du gå på Mit WiFi uden at bruge login oplysninger.
Avatar billede darkwader Juniormester
22. juni 2014 - 15:24 #9
Der er dhcp og automatisk dns på routeren. Og det med at nustille den via det link kommer der ikke noget ud af. Men jeg vil dog ringe til teknisk support og bede at restarte linjen
Det er da et forsøg værd

MVH
Svend Erik
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2014 - 15:45 #10
Ups jeg skulle vist havde læst det hele igennem ordenligt det er MIT YOUSEE man kan gå på uden at bruge en adgangskode.

Det lyder derfor mærkeligt at du kan gå på internettet uden en adgangskode.
Avatar billede darkwader Juniormester
22. juni 2014 - 15:58 #11
Tja jeg har lige talt med teknisk support. Humlen er at man aktiviere linjen med en kode og derfra er der nul kode. Bad om at få en ny ip adresse. Det skulle jeg vente 72 timer på. Stopzilla siger nu den har fundet Rogue32.Win32.BestMalwareProtection og Rogue32.Win32.Estantivirus201. De vil have 39 doller for at jeg kan få lov til at få en nøgle der kan fjerne den. Hmm det må kunne gøre på anden måde. Og det er heller ikke sikker at det den virus. Den dukkede op sidst i scanningen. Sååååå
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2014 - 16:20 #12
Kan du fjerne dem med Stopzilla?

Hvis ikke, kunne man måske prøve om Rkill kan stoppe processerne, så de kan fjernes. Har set flere tips fra malwaretips.com hvor de bruger denne tool.
Så burde de være nemmere at fjerne bagefter.
Har du sådan en fætter på computeren? http://i1.minus.com/imgu6W.jpg
Her er et tip til hvordan man fjerner denne:
http://malwaretips.com/threads/how-to-remove-best-malware-protection-removal-guide.1018/
otl har jeg ingen erfaringer med.
Avatar billede poloen Nybegynder
22. juni 2014 - 20:29 #13
Ud fra det, at der registreres 2 emails sendt frem for kun et, så vil jeg sige, at du er udsat for Man In the Middle Attack - MITM - Og det kan sikkert opnås på flere måder.

En løsning er at ændre kodeordet til dit netværk, da hackeren sikkert har opnået denne, og gør også sådan at routeren kun godkender pakker fra dine enheders MAC-addresser.

Men når en uetisk hacker har opnået adgang til dit IT-system, så bed til at han ikke er alt for kløgtig.
Avatar billede darkwader Juniormester
22. juni 2014 - 22:15 #14
Til Poloen

Det lyder ikke helt  tosset det du skriver.
Jeg har nu ominstaleret min pc igen. Sat en anden og mere hidsig firewall på, samt at andet antivirus program.
Det første gang jeg er udsat for hacking efter hvad jeg ved af. Men selfølige en gang skal jo være den første.

Jeg har været og se hvad det angreb betyder. Det passer godt nok. For ca 4 uger før det her opstod, lukkede min ISP min mail konto, fordi den sendte spam. Så skiftede jeg password, så var alt godt. - Troede jeg.

Undskyld jeg bander. Men der pis... ireterende skulle brug tid på sådan noget, fordi et sådant fjols skal more sig eller tjene penge på min bekostning

Hvad kan man ellers gøre for at holde en uetisk hakker ude? Da han har har åbnet pornosider og diveres reklame sider er jeg bange for at det er af de uetiske jeg har med at gøre

Nå alle der har venlige at svare kommentere og svar bedes svare. Så jeg kan uddele point i morgen.
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2014 - 11:10 #15
Lyder som en god ide det med en hidsig firewall - at ens programmer er opdateret så der ikke er huller i forsvaret er også en god ide.

Et antivirusprogram  kan ikke beskytte imod alt.
http://www.version2.dk/artikel/symantec-antivirus-er-doed-58255
Secunia PSI
http://secunia.com/vulnerability_scanning/personal/
Heimdal
https://csis.zendesk.com/entries/21533343-Hvad-opgraderer-Heimdal-
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juni 2014 - 16:16 #16
Hvis du har kunnet bruge min hjælp, kan du sammen med de andres svar lukke tråden. Hvis ikke, ser du blot bort fra mit svar her.