Avatar billede Flaere Nybegynder
09. juni 2014 - 18:40 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

No bootable device - insert boot disk and press any key

Hej Eksperten.

Tidligere i dag, sad jeg og spillede på min bærbare computer. Efter jeg er færdig med at spille slukker jeg computeren. Et par timer efter starter jeg den igen, og så står der "No bootable device - insert boot disk and press any key". Eftersom at jeg ikke er så skarp inden for computere, vil jeg gerne have noget hjælp.

På forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2014 - 20:46 #1
Har du puttet en usb pind i computeren den tror den kan boote på?

Hvis du har en usb pind i computeren, så prøv at fjerne den og prøv igen.
Avatar billede Flaere Nybegynder
09. juni 2014 - 20:55 #2
Har ikke nogen usb pind sat i.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2014 - 21:02 #3
Kan du komme i bios og kontrollere du kan se din disk her?
Avatar billede Flaere Nybegynder
09. juni 2014 - 21:17 #4
Altså jeg kan godt komme i bios, men forstår ikke helt hvad du mener med at se min disk der? :)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2014 - 21:24 #5
Kan du komme ind i menuen hvor bootrækkefølgen vises, så burde du kunne se disken der hvis den registreres af BIOS.
Er den langt nede i rækkefølgen så flyt den op som nummer 1 eller 2 lige efter dvd drevet i computeren
Vises den ikke, så tjek at disken sidder ordentligt på kablet til bundkortet
Avatar billede Flaere Nybegynder
09. juni 2014 - 21:27 #6
1. Atapi CDROM
2. HDD
3. USB FDD
4. Network Boot : BRCM MBA Slot 0200 v14.4.5
5. USB HDD
6. USB CDROM

Hvad skal jeg flytte hvorhen? xD
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2014 - 21:45 #7
Den har din harddisk som 2 valg hvilket et fint. Problemet er så bare at den ikke registrerer den.

Prøv evt at fjerne alt strømmen fra computeren, og hold startknappen nede i ca 30 sekunder. Genmonter størm og prøv igen.

Tjek evt at den sidder korrekt fast på kablet inde i computeren, hvis den ikke har garanti længere. Er der stadig garanti kontakt din forhandler
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2014 - 21:58 #8
Kan du høre disken snurrer op når du starter computeren, og blinker lampen der viser aktivitet på harddisken?
Avatar billede Flaere Nybegynder
09. juni 2014 - 22:13 #9
Hvordan fjerner jeg alt strømmen fra min computer?
Avatar billede Flaere Nybegynder
09. juni 2014 - 22:28 #10
Eeeehm, ville ikke sige at lampen blinker, men den lyser en gang i ca. 3 sekunder, og så  går den ud. Og ja der kommer nogle lyde ud af computeren.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2014 - 22:28 #11
Udtag både batteri og strømforsyning, og hold derefter startknappen nede så bundkortet aflades helt i ca 30 sekunder.
Genmonter strøm og prøv igen.
Er dog ikke sikker på dette fix her.
Tror desværre mere på defekt harddisk eller bundkort.
Men lad os gøre et forsøg.
Avatar billede Flaere Nybegynder
09. juni 2014 - 22:34 #12
Ser ikke ud til at det har nogen virkning.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2014 - 22:36 #13
Er der garanti på den?
Avatar billede Flaere Nybegynder
09. juni 2014 - 22:40 #14
Kunne jeg ikke forestille mig, da den er meget gammel
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2014 - 22:48 #15
Så havde mit næste træk været at se om den kunne ses i anden computer sat i denne ved siden af systemdisken.

Kan den ikke registreres i anden pc er disken defekt.
Registreres den er der problemer med dit bundkort, eller der er en dårlig forbindelse til harddisken fra kablet.
Så tjek lige det før du putter den i anden pc
Avatar billede Flaere Nybegynder
10. juni 2014 - 21:42 #16
Jeg vil gerne have lov at sige mange tak for hjælpen, men jeg har altså ikke tænkt mig at foresætte.. :-)

Nu er det sådan, at jeg alligevel køber ny computer om et par uger, og i forvejen ved jeg sku' egentlig heller ikke om det overhovedet kan betale sig, at investere tid og/eller penge, på noget skrot som denne computer! :D
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juni 2014 - 06:24 #17
Velbekomme.
Ok. Er bundkortet gået i stykker kan det ikke betale sig at rode med det over hoved.
Avatar billede Flaere Nybegynder
01. juli 2014 - 22:32 #18
lukket