Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2014 - 14:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Min CPU kører kun på halv kraft.

Jeg har ærlig talt ikke forstand på CPU, men er det normalt at CPU'en kun kører på halv kraft?
Min CPU kører med en hastighed på 1,17 GHz hvor maksimal hastighed er 2,60 GHz.

Jeg spiller World of Warcraft og kunne i starten da jeg fik computeren køre spillet med de højeste grafikindstillinger uden problemer, men nu kan det dårligt nok køre på de laveste.

Mit internet er stabilt og kører med en hastighed på omkring 25 Mbps.

Er det processoren eller andet som er skyld i problemerne?

Info om PC:

Acer Aspire V3-571G
Intel Core i5-3230M 2,6 GHz med Turbo Boost op til 3,2 GHz
Nvidia Geforce 710M med 2GB dedicated VRAM
12GB DDR 3
Acer Nplify 802.11a/a/g/n + BT 4,0
Avatar billede Blueeyez Mester
09. juni 2014 - 14:37 #1
Har du kigget i bios om du kan ændre på det?
Avatar billede Chris123222 Nybegynder
09. juni 2014 - 15:54 #2
Tjek om den står på strømbesparelse :)
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2014 - 22:16 #3
Jeg er nok ikke klog nok til at gennemskue hvordan jeg skal se det inde i BIOS. Så vidt jeg kan se, kan jeg ikke ændre på noget derinde.
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2014 - 22:19 #4
Jeg har tjekket i strømstyringen og kan se, at maksimal processortilstand står på 0 %. Burde den ikke stå på 100%?
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2014 - 13:46 #5
Chris123222, vil du ikke skrive det som et svar, så jeg kan give dig point.
Det var ikke direkte løsningen på mit problem, men det første til, at jeg fandt ud af hvor fejlen lå.
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2014 - 13:38 #6
Problemet er løst