Avatar billede mark-ch Nybegynder
07. juni 2014 - 00:45 Der er 7 kommentarer

Pixel fejl - HJÆLP!!!

Hej Eksperten, jeg står med en næsten ny maskine jeg selv har bygget. Den har virket ubeklagelig godt det første halve år, men nu er den begyndt og vise nogle pixel fejl, og det forekommer mest når der er farver på skærmen. Har prøvet at fjerne driveren til mit Grafikkort og har også prøvet og køre direkte skærmudgang fra bundkort, men den laver samme fejl...
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre!

Opsætning:
CPU: Intel Core i7 3770k 8 MB 3.5 Ghz
Bundkort: Asrock z77e-ITX
Grafikkort: XFX Radeon HD 7970 OC DD(3 GB)
Strømforsyning: MS-Tech MS-N950-VAL
Ram: Kingston HyperX Predator 2 x 8 GB
SSD: OCZ Agility 3 Series Solid State Disk 120 GB x2 (Raid 0)
Køling: Cooler Master Seidon 120M

Computeren har aldrig været overclocked, men grafikkortet er en OC udgave...
Avatar billede mark-ch Nybegynder
07. juni 2014 - 00:55 #2
[IMG]http://i57.tinypic.com/2h87bex.jpg[/IMG]
Billede
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juni 2014 - 09:10 #3
prøv at skifte skærm og/eller kabel til skærm - det kan være elektromagnetisk støj på kabel, så prøv evt også bare at flytte skærm og pc nogle meter (se på kabel-rod bag maskinen, flyt evt strømforsyninger væk)
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juni 2014 - 09:12 #4
i øvrigt - www.gupl.dk - der kan du uploade billeder og sætte link direkte herind (ingen koder omkring)
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
07. juni 2014 - 14:16 #5
Prøv og tage stikket fra skærmen ud og sætte det i igen, og se om det har nogen effekt.
Avatar billede mark-ch Nybegynder
25. juni 2014 - 07:20 #6
Har fjernet grafikkortet helt og sat kablet direkte i bundkortet og fejle er væk!

Så regner stærkt med det er grafikkort fejl. Havde prøvet at sætte stikket i bundkortet mens grafikkortet stadig var tilsluttet og der var fejlen der stadig, så tror det er iorden nu :) Tak for hjælpen Guys! Smider i ikke lige et svar?
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
25. juni 2014 - 09:37 #7
Svar.