Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2014 - 13:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Rød skærm

Hej har en Acer Aspire med win7 samt en Philips skærm.

Tidligere har skærmen være rød ved opstart, derefter normal. Nu forbliver den rød, er der nogen der har en forklaring på dette og hvordan jeg får en normal skærm tilbage ?

Vh Inger
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juni 2014 - 17:13 #1
har du prøvet en anden skærm for at lokalisere om det er skærmen som der er problemet?
Det kunne måske også være grafik kortet.
Kan den køre uden at være rød hvis du kører i fejlsikret tilstand?
Fejlsikret tilstand opnås normalt ved at spamme f8 knappen med det samme under opstart og så vælge fejlsikret tilstand.

Kører du Windows 8 er proceduren dog anderledes.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juni 2014 - 17:28 #2
Er computeren ren indvendigt?
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2014 - 18:40 #3
Tak for dit svar, her har også været en systemfejl som jeg tror jeg har rettet ved at køre chkdsk. Skærmen rettede dig da jeg lagde et nyt baggrunds billede ind.
Skærmen har før været periodisk rød.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2014 - 07:18 #4
Godt det rettede sig til igen :-)
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2014 - 09:46 #5
Ja , troede den var kaput.