Avatar billede Yearman Nybegynder
02. juni 2014 - 20:55 Der er 5 kommentarer

Hjælp til ny computer

Hej jeg skal til og købe en ny computer og har fundet to forskellige jeg kunne tænke mig fra elgiganten og Bilka som jeg skal bruge til at spille spille nye spil og surfe/download hurtigt den ene er en Lenovo og den anden er en Asus håber nogen gider og hjælpe mig med at vælge den bedste af disse to tak :)

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/LE59416326/lenovo-z50-15-6-barbar-computer-sort

http://www.bilka.dk/elektronik/computere-og-gaming/computere-og-skaerme/asus-173-x750jb-ty011h/p/100135677?point=1&event=32&facetString=categoryHierarchy:3/Elektronik/Computere%20og%20gaming/Computere%20og%20sk%C3%A6rme/B%C3%A6rbare%20computere
Avatar billede LM23 Nybegynder
02. juni 2014 - 20:56 #1
Asus'en har flere gb RAM og en bedre processor. Den har dog nogle minuser. Dens skærmopløsning er 1600x900 og dens harddisk er på 250gb mindre end Lenovo'en, men du kan sagtens skifte den ud. Men Lenovo'en har et bedre grafikkort, som er noget af det vigtigste (hvis ikke det vigtigste) til spil. Du kan nok ikke køre de helt tunge spil, men lettere spil som Counter-Strike osv. ville ikke være et problem. Jeg ville vælge Lenovo'en.
Avatar billede Yearman Nybegynder
02. juni 2014 - 21:12 #2
Lyder godt det var også mit første valg, men så' så jeg lenovo'en kun havde 2 kerner og kun 1,8 GHz processer
Avatar billede Fedration Nybegynder
02. juni 2014 - 23:08 #3
Hvis vi tager Lenovo først.
Den har 8 gb ram, som er helt fint til at køre selv de mest krævende programmer/spil. "de mest krævende bruger kun 6 gb ram"
maskinens processer er Intel i7-4500U Dual Core processor som kræver meget strøm, og giver dig meget lidt "power" - den er ringe/ubrugelig hvis du ønsker at spille bare nogenlunde "nye" spil på høj/medium opløsning....
Gpu/grafikkortet, er faktisk fint - forstår bare ikke hvorfor man har puttet, sådan et grafikkort i med en så ringe processer.
Dens skærm er 1920 x 1080 - det er hvad man kalder full hd - fint billede :)
En harddisk på 1 Tb - mener jeg personligt er et "overkill"
Alt i alt, en fin computer "hvis den havde en anen processer" ;)

Den Asus du har fundet, synes jeg, du skal holde dig fra.
Dens processer er bedre end lenovo's.
Ram har den ogsså nok er.
Grafikkortet kender jeg ikke noget til - så den vil jeg undlade at kommenterer. men vil bestemt mene at lenovos er bedre!
har 750 gb sata hardisk - fint fint.
1600x900  skærmopløsning er det som betegnes Hd "ready" Vil personligt aldrig købe noget under 1920-1080.

Så set i forhold til pris er Lenovo den bedste.
Jeg vil dog råde dig til at benytte 1-2 tusind kroner mere, og få fat i en meget bedre bærbar.
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. juni 2014 - 23:12 #4
Jeg er næsten sikker på at der sidder en  Geforce 740 i ASUS
Ellers er det en speciel Bilka Pc. med en ældre grafikshipp
https://www.komplett.dk/asus-x750jb-173-hd/795029#!tab:extra
Avatar billede Yearman Nybegynder
03. juni 2014 - 18:05 #5
Okay jeg siger tak for svarne nu er jeg blevet lidt kloger på hvad jeg vil have :)