Avatar billede Freakyfox Nybegynder
18. maj 2014 - 22:46 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

PC hakker i lyd / fryser

Hej!

Min PC laver en gang imellem nogle små "hak" som vare ca 1 sekund
Hvor PC'en fryser, og lyden giver en form for elektrisk lyd?

Hvad kan være årsag til dette?

Den er Ca. 3 år gammel?

Kan det evt være noget driver relateret?

Ville være meget taknemmelig hvis i kunne give nogle råd =D
19. maj 2014 - 06:33 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede Freakyfox Nybegynder
19. maj 2014 - 11:22 #2
Windows 7

Specs:

i5 650
GTS 250 (Har væred overclocked.. Ved ikke om det kan have nogen betydning.. Men det er det ikke mere.. Der var umiddelbart ingen fejl ved OC.. Men ville da lige nævne det
DH55TC (Bundkort)
550W PSU (dog af forholdsvis ringe kvalitet)
8 GB RAM (Der var standard 2x2GB i den på 1.5 V.. Har så tilkøbt 2x2 GB mere på 1.65 V... Der var ikke nogle problemer med det.. Men ville da lige nævne det alligevel.. =)

Og så ligger styresystem på en 1 TB HDD.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. maj 2014 - 17:31 #3
Er pc ren indeni? Har du tjekket om den kører for varm?
Avatar billede Freakyfox Nybegynder
19. maj 2014 - 18:14 #4
Den er helt ren (har støvet den af med lufttryk fra lidt tid siden)
Og den gjorde det også før "rensningen" =)

Den køre ikke for varm.. CPU er vel på omkring 50 C.. Og GPU på omkring 40 C..

Bruger "msi afterburner" og "realtemp" til at se temps.. =)

Kan det være grafikkortet?

Eller måske bundkortet der er for slidt???
Ved ikke lige hvordan PC dele bliver slidt og hvad der normalt sker efter flere års brug :/
Avatar billede Freakyfox Nybegynder
19. maj 2014 - 18:15 #5
temps er selvfølgelig "idle"
Avatar billede 220661 Ekspert
19. maj 2014 - 18:27 #6
#4 Det kommer jo helt an på hvor hårdt det arbejder. Min pc her er næsten 9 år gammel, og jeg har ikke haft bundkort/grafikkort problemer med denne endnu.
Det er svært at vide hvad der går galt. Du kunne evt prøve at kigge i logbogen og se om der kommer fejl der hvor den har gået ned.
Logbog finder du ved at højreklikke på computer og vælge administrer, og gå i logbogen under Windows logger.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. maj 2014 - 18:28 #7
Det kan også sagtens være din strømforsyning som der er ved at stå af. Hvilket fabrikat er den?
Avatar billede Freakyfox Nybegynder
19. maj 2014 - 19:00 #8
Mener det er en "Antech"
Avatar billede Freakyfox Nybegynder
19. maj 2014 - 19:10 #9
Ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter i logbog???

Og hvordan kan det hjælpe? Hvis det da kan det? =)
Avatar billede Freakyfox Nybegynder
19. maj 2014 - 19:19 #10
Okay.. forstår hvad du mener Mht logbogen. =)

#6
P.S PC'en fryser ikke helt.. men kun kortvarigt. =)

Ca. 0.5 sekunder og der kommer en "Bzzz" lyd fra højttalerene..
Avatar billede 220661 Ekspert
19. maj 2014 - 19:20 #11
Er det et program der crasher kan man se det i logbogen, og så kan man fjerne det og installere om. Om det er et program er jo slet ikke sikkert.
Og at den laver en lyd samtidigt, kunne jo tyde på hardware problem.
Avatar billede Freakyfox Nybegynder
19. maj 2014 - 19:33 #12
hmmm... Tænker du at der er noget der skal skiftes ud?? måske?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. maj 2014 - 19:44 #13
Havde man kunnet testet strømforsyningen om den er stabil, havde måske været en god ide.
Avatar billede Freakyfox Nybegynder
19. maj 2014 - 20:15 #14
Hvordan kan jeg gøre det?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. maj 2014 - 20:26 #15
Jeg ved det ikke helt.
Laver man en passmark test af hele computeren vil komponenterne jo blive belastet gennem denne test.
Men sådan en test kan være farlig for hardwaren, hvis det er forsyningen der er svag. Man ved nemlig ikke hvad der sker hvis den brænder af. Det kan foregå harmløst uden der sker noget, men jeg har også hørt om, at den kan  tage andet hardware med sig i faldet, da den kan udsende ukontrollable spændinger lige som den brænder af.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. maj 2014 - 20:30 #16
#9 Nu da du siger at den "buzzer" i højttalerne når den fryser, kan det måske også noget med driver til lydkort. Kommer der et rødt X hen over lydikonet i taskbar når det sker?
Fandt du fejl i logbogen?
Avatar billede Freakyfox Nybegynder
22. maj 2014 - 17:13 #17
Undskyld at det tager så lang tid at svare.. :/

Men det er et familiemedlem der har PC'en i øjeblikket. Da jeg har solgt den til ham.. Men vi regnede med at finde en hurtig løsning på problemet, så han fik den med hjem for et par dage siden..

Skriver så snart vi finder ud af noget mht logbog..

P.S drivere er opdateret.. Både bundkort (lydkort) og grafikkort. =)
Avatar billede Freakyfox Nybegynder
02. juli 2014 - 15:31 #18
Her kommer så et utroligt forsinket svar!!

Har fundet løsningen!!

Eller det vil sige at efter alverdens driver opdateringer ovs.. Så er fejlen forsvundet =)

Ellers.. tak for hjælpen =)
Avatar billede Freakyfox Nybegynder
04. juli 2014 - 15:06 #19
Dette spørgsmål er hermed lukket! =)