Avatar billede Sweet1 Nybegynder
18. maj 2014 - 13:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Få windows 7 til at gemme grafik i JPG som first choice

Hey

Jeg arbejder noget med grafik, og copy/paster en del grafik fra min webside mm. og gemmer grafik fra grafikprogrammer.

Er der en måde, hvorpå man kan få Windows 7 til at vælge grafik formatet JPG (Eller andet for den sags skyld) som first choice ?

Mener, hvis man f.eks. skal gemme et bille fra Paint, så skal man trykke gem og så vælge billedformat og så gem, men hvis den nu stod på JPG f.eks. med det samme så man bare kunne trykke gem med det samme navnet på fil var tastet.

/Sweet1
Avatar billede sonalias Seniormester
18. maj 2014 - 13:33 #1
Du kan skrive "fil.jpg" så gemmer paint som jpg, det andet du efterspørger er desværre noget der sættes i programmet og ikke i windows (hvad den skal foreslå som første valg)
Avatar billede kurtmo Novice
18. maj 2014 - 13:48 #2
I paint kan du oprette en genvej...

http://s10.postimg.org/3rmhufhbd/jpeg_gem_som.png

Højeklik på det ønskede format og opret genvejen.
Avatar billede montago Praktikant
18. maj 2014 - 15:33 #3
Hvis du skal gemme grafik er PNG bedre end JPG.

PNG er komprimeret på en langt bedre måde en JPG, hvilket er en fordel til grafik med skarpe kanter og store flader med samme farve.

så hvis du endelig VIL gemme et fast format hver gang, så brug PNG !

Windows Snipping Tool gemmer forresten i PNG som default !
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
18. maj 2014 - 19:24 #4
Okay ja, men ville ønske man kunne sætte den til en favorit man ville save det som.
Avatar billede sonalias Seniormester
18. maj 2014 - 19:33 #5
Har du overhovedet læst indlæggene? For hvis du bruger paint meget er #2 da oplagt
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
18. maj 2014 - 23:20 #6
Sonalias:
Ja det har jeg, men det er jo ikke Windows permanent :)

Gør jeg som i nummer #2 så har jeg to iconer som gør det samme, så det er en god ide, men sætter desværre ikke automatisk til PNG eller JPG, så desværre er det ikke hurtigere :/
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
18. maj 2014 - 23:36 #7
Hven gir jeg point så det er fair ?
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
19. maj 2014 - 19:26 #8
Ahh nu fik jeg det til at virke rigtig det som kurtmo foreslår.

lægger du et svar så du kan få point ? :)
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
13. juli 2014 - 00:51 #9
Hmm nå så må jeg lukke når ingen svar er lagt efter lang tids venten
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
13. juli 2014 - 00:51 #10
Hmm nå så må jeg lukke når ingen svar er lagt efter lang tids venten