Avatar billede The-New-One Nybegynder
14. maj 2014 - 11:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forklar hvad kryptering er og hvor og hvorfor det bruges

er der nogen der kan give en kort forklaring uden link tak :D
Avatar billede Blandy Praktikant
14. maj 2014 - 11:42 #1
Undskyld, men det er lige så nemt hvis du selv googler ordet "kryptering". Vi andre vil bare gøre det samme.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. maj 2014 - 11:42 #2
det er en kode man bruger til at oversætte en tekst til noget ulæseligt - og man skal bruge en kode igen for at få den læselige tekst frem igen.
Det bruges fx i de data ens pc sender når man laver en bankoverførsel, så andre ikke kan opspore fx kontonummer og andre data.
Det beskytter data mod at kunne misbruges af andre.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. maj 2014 - 14:14 #3
et svar (på opfordring)
Avatar billede The-New-One Nybegynder
14. maj 2014 - 14:17 #4
tak