Avatar billede rudmads Nybegynder
13. maj 2014 - 09:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Parameter i forespørgsel

Jeg har en tabel med feltet "Postnr".

Jeg ønsker at bruge 'indtast parameter' til at udvælge fra et bestemt postnr til et bestemt postnr, altså et interval udvalgt ved hjælp af en forespørgsel med et kriterium ud fra samme felt.

Hvordan kan jeg det?
Hvordan skal parametrene skrues sammen?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2014 - 10:03 #1
lav en forespørgelse, og brug den som tabel.
Avatar billede MSchlamovitz Mester
13. maj 2014 - 10:51 #2
Hvis dit postnr er et numerisk felt:

I en forespørgsel - i postnr kolonnen - i kriteriefeltet skriver du : between [Fra Postnr] and [Til Postnr]

Hvis dit Postnr er et tekstfelt skriver du >=[Fra Postnr] and <=[Til postnr]

Kør forespørgslen!
Avatar billede bbkdk Seniormester
13. maj 2014 - 10:54 #3
Som Claes57 skriver: Opret en forespørgsel med de relevante felter trukket ned i gitteret.

I kriteriefeltet under postnummer skriver du:
Between [Skriv første postnummer] and [Skriv sidste postnummer]

Det burde give et resultat, hvor de ønskede postnumre vises.
Avatar billede rudmads Nybegynder
13. maj 2014 - 11:22 #4
Tak for det - du fik point, ikke?