Avatar billede thecannmann Praktikant
12. maj 2014 - 12:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Excel: Flet celler i tabel

Hej,

Jeg har dette problem, at jeg ikke kan flette celler i en tabel fra excel. Man gør det åbenbart ikke som normalt.

En illustration kan ses her:
http://gupl.dk/710423/

Det drejer sig om cellerne under "lokale". Alle i samme lokale skal blot flettes sammen.

Håber nogen kan hjælpe med dette :-)

På forhånd tak.
12. maj 2014 - 13:23 #1
Du kan ikke flette celler i en tabel! - som du allerede har konstateret.

Eneste måde at løse det på er at konvertere til et område - flette cellerne - og atter konvereter til tabel.
Avatar billede thecannmann Praktikant
12. maj 2014 - 14:53 #2
Men så konvertere den jo hele min tabel? Lige så hjælper det mig ikke, når jeg så konverterer tilbage til en tabel igen. Så er cellerne ikke flettede længer.

Øv, øv. Er der ingen smart måde at gøre dette på i excel?
12. maj 2014 - 15:33 #3
Nej!!! - det er der ikke. Tabeller kan ikke operere med flettede celler!

Flettede celler er i mange sammenhænge noget fanden har skabt.
Avatar billede thecannmann Praktikant
14. maj 2014 - 12:17 #4
Hm.. Jeg synes ellers det fungerer rigtig godt. Lige indtil nu :-)

Men tusind tak for svar. Har du evt. et forslag til et andet program der kan bruges?
Avatar billede thecannmann Praktikant
16. juni 2014 - 12:50 #5
Eller bare smid svar ;-)
Avatar billede thecannmann Praktikant
06. juli 2014 - 17:40 #6
luk