Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2014 - 09:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nexus 5 og flexfone = ingen 2/3/4g

Hej. Da min gamle iPhone 4s er blevet træt af dage har jeg købt mig en Nexus 5. Problemet er, som overskriften siger, at jeg ingen internet dækning kan få. Opkald og SMS virker fint, men internettet gør ikke. Jeg har aktiveret data i indstillinger. Jeg synes jeg har prøvet alt, bortset fra at finde ud af om det er den rigtige apn jeg har. Har søgt online efter flexfone apn, men uden held. Så ville hører om der var nogle her der kendte dem? Eller havde oplevet lign. problemer og havde fået dem løst.
Det skal nævnes at jeg har prøvet at smide min kærestes TDC simkort i min nexus 5 og der virker internettet fint. Har ligeledes prøvet at smide mit simkort i hendes nexus 4, der virker internettet ikke.
Det virker også fint i min iPhone 4s.
Gad vide om flexfone ikke kan li google:-)
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2014 - 12:56 #1
det er nok flexfone, der ikke (hos dit firma) har data med i systemet.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2014 - 14:22 #2
Jeg havde masser af 3g på min iPhone 4s, så der er data med i abonnementet
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2014 - 14:23 #3
Hvis det var det du mente
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2014 - 14:28 #4
ok - spørg en anden medarbejder om opsætningsdata.
Avatar billede KHHP Juniormester
11. maj 2014 - 18:11 #5
Jeg har selv Flexfone på min arbejdsplads. APN-indstillingerne skal være de samme som hvis du var kunde hos TDC.
Se TDC APN indstillinger her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=30023#internet

Det kan være at din ved en fejl ikke har hentet indstillingerne fra SIM-kortet. Du kan evt. prøve at nulstille APN-indstillingerne og se om den ikke selv henter det fra SIM-kortet igen.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2014 - 19:42 #6
Tak for dit svar. Det er de rigtige apn indstillinger jeg har kan jeg se. Så ved jeg sgu ikke helt hvad jeg skal stille op. Spændt på at hører hvad de siger i deres support i morgen
Avatar billede buenso80 Nybegynder
16. maj 2014 - 09:04 #7
Jeg er lige med på en lytter her, da jeg sidder med det samme problem. har siddet oppe hele natten og fik kortvarigt et 3g symbol frem på et tidspunkt. Syntes desværre jeg kan læse at Nexus 5 og tdc ikke er gode venner, når jeg googler :-(
Håber dette bliver afkræftet snart :-)
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2014 - 09:25 #8
Fandt denne guide som jeg fulgte, og det virkede
http://telefonmanualer.tdc.dk/#/lg/g2/internet/manuel-opsaetning