29. april 2014 - 12:10 Der er 1 løsning

lave en del af websiden horizontal scrollbar - resten skal "låses" fast

HEJ,

Jeg skal lave et Gantt-kort. Fra mandag til søndag (7 dage). Fra klokken 08:00 til 24:00 i step af 15 minutter (65 step).

Altså en Matrix på 8 * 66 ( 1. række vil være tidsvisningen , 2 række MANDAG, 3 række tirsdag osv...)

1 Kolonne vil være dage (man - søn) 2. kolonne vil være tidsvisn. 08:00 - 08:15., 3 kol. vil være tidsvisn. 08:15 - 08:30 --  osv. ialt 8* 66 matrix.

Aller øverst på siden vil være noget kontrolinfo om selve data.

Måden jeg havde tænkt mig at løse dette på ville være som et vandret liggende U som skitseret nedenfor

    A1
    ------
A2 I  A3
    I
    -----
      A4

i felt A1 ligger min kontrol info.

i feltet A2 liger en tabel med dage (man - søn).

i Feltet A3 ligger også en tabel (CSS- aligned med tabellen i A2) som skal være horizontal scrollable.  Jeg kan scrolle med window.scrollTo(x,y), men i øjeblikket følger hele skærmbilledet. Det jeg har brug for er at kunne låse A1-A2-A4 "tabel" delen fast, så det kun er A3-delen som scroller.

Hvordan gør jeg det ?

Kristian
02. maj 2014 - 00:41 #1
Har fundet en løsning i Jquery ....(og som virker !)

KR