Avatar billede J136116 Nybegynder
11. april 2014 - 14:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Søgning efter data på netværksdrev W7

Jeg har brug for at kunne finde data frem, som kan ligge arkiveret direkte i en fil på et netværksdrev, eller ligge i en mail på et netværksdrev. (F.eks. kunne finde et ordrenr. i en csv fil, der er vedhæftet en mail, og denne mail er arkiveret på et fællesnetværksdrev.)Denne søgning er ikke længere mulig efter jeg har fået W7. Jeg mindes at jeg i 2005 havde samme problem, og der fik jeg 2 filer (SearchNoExt.reg og SearchFix.reg), som blot skulle ligges på C-drevet, og så var det muligt at søge i alle typer af filer, både de der var direkte arkivet, og de der var arkiveret i en mail. Jeg indsætter et uddrag af filerne
Fil nr. 1:
Windows Registry Editor Version 5.00

; Add Plain Text persistent handler to messages
[HKEY_CLASSES_ROOT\.msg\PersistentHandler]
@="{5e941d80-bf96-11cd-b579-08002b30bfeb}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\.\PersistentHandler]
@="{5e941d80-bf96-11cd-b579-08002b30bfeb}"

Fil nr. 2
Windows Registry Editor Version 5.00

; Add Plain Text persistent handler to messages
[HKEY_CLASSES_ROOT\.\PersistentHandler]
@="{5e941d80-bf96-11cd-b579-08002b30bfeb}"

Jeg leder efter en person, der kan bidrag med en anden løsning til at kunne søge, eller som har de 2 filer i en opdateret version.

På forhånd tak.
Mvh Annita
(Uvant med at anvend Eksperten, så bær over hvis jeg ikke formulere mig forståeligt eller fjumre på anden vis)
Avatar billede cadell400 Nybegynder
11. april 2014 - 19:42 #1
Jeg "leger" selv med lidt netværk herhjemme, og fandt den her.
http://www.eksperten.dk/spm/614493
Prøv at kigge derinde, det lyder lidt som det samme "problem" :)
Avatar billede J136116 Nybegynder
14. april 2014 - 09:49 #2
Hej. Mange tak for hjælpen, jeg vil også forsøge mig med MSN desktop search og deres Adobe PDF plugin, og håber at det løser mine store udfordringer. Jeg vil gerne give dig de udlovede point, så hvis du vil sende et "svar" så jeg kan tildele dem til dig.
Avatar billede J136116 Nybegynder
12. maj 2014 - 10:46 #3
12-05-14 Spørgsmålet flyttet til "programmering/Andet", da jeg ikke har kunnet bruge det ellers udemærkede løsnings forslag.
Avatar billede J136116 Nybegynder
03. juni 2014 - 13:28 #4
Hurra, nu har jeg fået hjæp til at finde, det program der kunne afhjælpe problemet, og det er AstroGrep.