Avatar billede DDD12 Nybegynder
10. april 2014 - 17:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Javascript og Database

Jeg vil gerne kunne fra min webside, gemme og hente data i en Database, eller i et tekst dokument, eller en JavaScript tabel, uden at jeg behøver at skulle bruge en server. Og uden at skulle være online.
Kan det overhovedet lade sig gøre, og hvor finder jeg eksempel vis et JavaScript eksempel.
Håber at der er nogen som kan hjælpe mig.

Jeg bruger Windows 8 og notesblok.
Avatar billede Slater Ekspert
10. april 2014 - 20:50 #1
Det korte svar er nej, det kan ikke lade sig gøre.

Databaser er udelukket. I princippet kan du dog læse alm. filer med Javascript med lidt udenomleg, f.eks. hente en tekstfil med AJAX eller loade den i en usynlig iframe og læse indholdet. Problemet er, at browsere normalt nægter at gøre dette ved lokalt læste filer, så du skal stadig køre det over en lokalt installeret webserver.

Så kort sagt, nej.
Avatar billede anri Novice
10. april 2014 - 21:07 #2
Der er jo altid cookies eller localstorage, som dog kræver HTML5:
http://www.w3schools.com/html/html5_webstorage.asp

Måske kan denne hjælpe dig på vej:
http://stackoverflow.com/questions/4692245/html5-local-storage-fallback-solutions
Avatar billede DDD12 Nybegynder
11. april 2014 - 17:51 #3
Ok Tak for hjælpen.
Avatar billede anri Novice
16. april 2014 - 18:42 #4
Endte du med at finde en løsning?
Avatar billede DDD12 Nybegynder
05. maj 2014 - 09:58 #5
Ja og Tak for hjælpen.