Avatar billede henrik_40 Juniormester
10. april 2014 - 15:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Entity Framwork

Hejsa
Jeg har lavet mit første Entity Framework i Visual Studio 2013. Altså Vælg
Project-> Data -> Add New Item -> ADO.NET Entity Data Model

Som beskrevet her:
http://msdn.microsoft.com/en-us/data/jj206878.aspx

Jeg har valgt en betaserver at eksperimentere på og vil gerne have ændret dette til live-sql-server.

Hvordan gør jeg det?
- Opretter endnu en Entity Data Model, med Live-serveren og ændrer min databaseadgang i koden
fra:
using(var db = new PartnerBetaEntities())

til
using(var db = new PartnerEntities())

?

Eller går jeg ind i connectionstring og ændrer til live-sql-servern og - i givet fald - hvor gør jeg dette?
Avatar billede kalp Novice
10. april 2014 - 16:00 #1
Du bør kunne ændre connectionstring i App.config eller Web.config hvis det er et web projekt:)
Avatar billede henrik_40 Juniormester
10. april 2014 - 16:17 #2
Nej det er et console-program. Der er en connection-string i app.config, en uden kodeord i:

  <connectionStrings>
    <add name="PartnerBetaEntities" connectionString="metadata=res://*/PartnerPackages.csdl|res://*/PartnerPackages.ssdl|res://*/PartnerPackages.msl;provider=System.Data.SqlClient;provider connection string=&quot;data source=CHAP;initial catalog=PartnerBeta;integrated security=True;MultipleActiveResultSets=True;App=EntityFramework&quot;" providerName="System.Data.EntityClient" />
  </connectionStrings>

Skal jeg ændre PartnerBeta til Partner??
Avatar billede kalp Novice
10. april 2014 - 16:27 #3
Ja - men dermed antager jeg at begge databaser findes på serveren "CHAP"
Jeg antager også at de har samme sikkerhedsregler.
Hvis du skal angive brugernavn og password så skal din connectionstring rettes til da den som du selv siger ikke benytter det, men istedet benytter integrated security.
Avatar billede henrik_40 Juniormester
10. april 2014 - 16:32 #4
Jeg prøver, men det bliver nok først i morgen. Skal nok vende tilbage med response til dig ;)
Avatar billede henrik_40 Juniormester
24. april 2014 - 13:34 #5
Det virkede :-)

Tak for hjælpen.

Læg et svar.
Avatar billede kalp Novice
24. april 2014 - 15:04 #6
Awesome:)