Avatar billede fredovits Nybegynder
09. april 2014 - 20:49 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ny Gaming laptop

Hej jeg har haft en bærbar pc (HP pavillion dv6 notebook pc) i 3,5 år nu, som stadig følger nogenlunde med andre computere, det eneste problem er bare at den er begyndt at gå i stykker i kabinettet, og jeg frygter at det bliver værrere inden længe, så jeg er på udkig efter en ny computer.

Jeg har selv fundet 3 computere der ligger omkring mit budget på 8000 kr.

Den første er en lenovo pc, hvor der er mulighed for at betale 700 kr ekstra for at bytte det optiske drev ud med et ekstra grafikkort (dette ved jeg ikke om ville kunne betale sig).
http://shop.lenovo.com/dk/da/laptops/ideapad/y-series/y510p/?cid=dk:sem:xFYgLP|g-c#tab-customize

Den anden er en HP computer
http://www.fona.dk/elektronik/elektronik-produkt/notebook?navn=hp-b%C3%A6rbar-pc-15-j004&id=0-4406123650#

Og den tredje er en MSI (jeg ved ikke meget om dette mærke så hvis nogen har erfaringer med det vil jeg gerne høre).
http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablet/barbar-computer/MSIGP602PE/msi-gp60-15-6-barbar-gaming-pc

Jeg vil gerne kunne spille spil, som LOL, Diablo 3 og TERA på high med en ikke alt for dårlig fps.

På forhånd tak
Avatar billede tiger_dk Mester
09. april 2014 - 21:27 #1
Her er nogen så har forstand på MSI bærbare:

http://www.sharkgaming.dk/gamer-computere/msi-gaming-notebooks.html

den fra El-Giganten ser meget fornuftig ud, så den ville jeg vælge hvis jeg var dig !
Avatar billede fredovits Nybegynder
09. april 2014 - 21:45 #2
Tak for svaret tiger_dk, men jeg kunne nu godt have tænkt mig noget argumentation for hvofor den og ikke de andre.
Avatar billede kurtba Ekspert
09. april 2014 - 23:10 #3
Det er svært at argumentere for den ene frem for den anden, da der næppe er nogen her, som har prøvet alle 3.
MSI er kendt for at lave gaming pc.er på den måde, at deres angiveligt skulle være særdeles hårdføre.
Jeg har selv den anførte Lenovo. Jeg bruger den dog ikke til spil, men bl.a. til videoredigering, hvilket også kræver kræfter, og jeg er særdeles godt tilfreds med den.
Den fås i øvrigt på tilbud hos Elgiganten indtil den 13/4 til 5.999 kr.
http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablet/barbar-computer/LE59409434/lenovo-ideapad-y510p-15-6-barbar-computer

Hurtig opstart, god til at have flere ting kørende på en gang osv.

Kurt
Avatar billede fredovits Nybegynder
10. april 2014 - 10:36 #4
Tak for svaret kurtba jeg tror at det bliver den, men da den nu er på tilbud så er der jo penge til lidt ekstra, så jeg tænkte på om nogen ved om man kan købe det ekstra grafikkort seperat et sted.
Avatar billede fredovits Nybegynder
10. april 2014 - 10:37 #5
ups det skulle have været en kommentar.
Avatar billede kurtba Ekspert
11. april 2014 - 01:26 #6
Jeg har surfet lidt og man skal åbenbart være opmærksom på, at Lenovo har forskellige modeller som hedder y510p og det er ikke alle, at man kan sætte det ekstra grafikkort i.
Umiddelbart tror jeg dog, at i denne model kan man, da et krav er at det er med 755 grafikkortet.
Men flere gør opmærksom på, at der kan være brug for en anden strømforsyning også, idet den der normalt følger med ikke kan levere fornøden strøm til ekstra grafikkort. Det vil kræve en strømforsyning på minimum 170 w.
Jeg har lige set på min, og der strå 19,5 v og 6,1 amp. Det giver jo kun 119 w, så der får du et problem.
Det ser ud til, at du kan købe grafikkortet her - uden at jeg kender noget som helst til firmaet
http://www.amazon.com/Lenovo-Ultrabay-Removable-Graphics-IdeaPad/dp/B00IFWBOZK
Jeg har ikke lige set, hvor firmaet holder til, men bemærk at hvis det er uden for EU, så kommer der afgifter og moms på.
Prøv selv i Google at søge på
Y510P Removable Graphics GT755M5
så kommer der en del firmaer frem. Så kan du jo se, om du kan finde et i EU.
Avatar billede fredovits Nybegynder
11. april 2014 - 07:35 #7
Nu kan det godt være at jeg spørger dumt, men vil computeren ikke tage skade af at få mere strøm tilført?
Avatar billede fredovits Nybegynder
11. april 2014 - 08:23 #8
Avatar billede kurtba Ekspert
12. april 2014 - 00:07 #9
En computer får ikke mere strøm tilført, fordi man sætter en større strømforsyning på. Den trækker det den har brug for.
Den der følger med, kan altså ikke levere den fornødne strøm hvis der sættes ekstra grafikkort i.
Når du så sætter en større til, så vil den uden ekstra grafikkort stadig trække samme watt og den vil så bare ikke levere det, som den rent faktisk kan. Så ingen problem i det.
Producenterne laver desværre mange forskellige stikstørrelser til at sætte i pc.en, men den du linker til kunne godt ligne den jeg har, men jeg vil ikke garantere noget. Der står noget om at den bl.a. bruges med en i 500 serien, så mon ikke den også passer til 510.
Avatar billede fredovits Nybegynder
12. april 2014 - 00:13 #10
Så skal jeg bare finde et sted hvor det kan købes for de sender ikke til Danmark fra de hjemmeside der er skrevet tidligere.
Avatar billede fredovits Nybegynder
12. april 2014 - 00:35 #11
Kurtba skriv et svar så skal du få nogle point.
Jeg løser problemet med shopUSA.com og computeren er bestilt.
Avatar billede kurtba Ekspert
25. maj 2014 - 21:31 #12
ok