Avatar billede Widefelix Novice
07. april 2014 - 15:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvor meget GPU-Ram skal jeg bruge for at køre 2 skærme?

Hej allesammen. Jeg har i lidt tid overvejet at købe en ekstra skærm til mi gaming setup. Jeg er klar over at hvis jeg ville kan jeg sagtens bare tilslutte det og bruge de 2 skærme sammen. Men det bekymrer mig at mit grafikkort kun har 2 gb Ram i sig (Det er et Amd Radeon HD 7670).  Jeg er bange for at når jeg sætter den ekstra skærm til bliver det enten hvor jeg skal skrue langt ned for mine videoindstillinger i spil for at de kan køre sammen 100% , eller jeg skal hen og investere i et helt nyt grafikkort på 4 gb som jeg helst gerne vil undgå, da mit nuværrende tilpasser mig fint til mit behov. Der er jo nogle af de helt store spil hvor man skal bruge 1 gb grafikkort ledig bare for at køre spillet. Og hvis sådan en skærm tager 1 gb (som jeg ikke aner) hver er det jo allerede et problem bare at køre spillet på laveste indstillinger.
Avatar billede conz Juniormester
08. april 2014 - 17:13 #1
Jeg går ikke ud fra, at du har tænkt dig at have et spil kørende på hver skærm? Så du behøver ikke et større kort, for den anden skærm vil ikke tage de store ressourcer.
Avatar billede Widefelix Novice
08. april 2014 - 17:31 #2
Nejnej har ikke tænkt mig at bruge dem begge til et spil. Vil bruge en af dem til spil/hovedskærm og den anden til udvidet skrivebord.
Avatar billede Widefelix Novice
08. april 2014 - 17:33 #3
Men ligemeget hvad jeg bruger den til tager den jo noget kraft fra grafikkortet til at køre. Og ved ikke om det har den kraft i sig
Avatar billede conz Juniormester
08. april 2014 - 17:42 #4
Det bruger stort set ingen kræft, og slet ikke i forhold til hvad (nogle) spil kræver, så det kommer du ikke til at have nogen som helst problemer med.
Avatar billede Widefelix Novice
08. april 2014 - 17:46 #5
Super! Ved du hvordan jeg accepterer svaret så lukker jeg den her :)
Avatar billede conz Juniormester
08. april 2014 - 19:03 #6
Ja da.
Jeg lægger nu dette svar, og det kan du give point ved at så klikke ud for selve svaret i boksen "Acceptér dette svar". Derefter accepterer du svaret i den boks som dukker frem.