Avatar billede LM23 Nybegynder
05. april 2014 - 17:55 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Xbox One i New York

Kan jeg købe en Xbox One i New York? Den koster det halve af det den koster i Danmark. Jeg køber en stik-adapter, så den kan komme i en dansk stikkontakt. Kan den stadig spille danske Xbox One spil, gå på nettet og alt det der?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2014 - 20:32 #1
du kan sagtes købe en i NY. du skal betale told/moms når den skal ind i DK/EU

"Stadig spille danske spil" - det har den aldrig kunne før - den er på regionskode 1, og dk er 2. Microsoft har nok sporet hardware-id, og lukker ned - ellers er der jo ingen grund til prisforskellen.

Du svarer/lukker aldrig (515 point. Point ude: 1.400) hvis du vil have mere hjælp, så ryd op.
Avatar billede LM23 Nybegynder
05. april 2014 - 21:17 #2
Har læst en tråd om en der tog en xbox 360 med hjem fra USA og så brændte opladerbrikken sammen? Vil det ske?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. april 2014 - 21:22 #3
Nok nærmest en skovl, der ikke aner, at USA kører 110V/60HZ, hvor vi her i landet kører 230V/50Hz...
Avatar billede LM23 Nybegynder
05. april 2014 - 21:41 #4
Kan jeg så købe en slags V/Hz omdanner?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. april 2014 - 07:20 #5
Du skal måske bare flytte en lille skyder/knap på strømforsyningen. Ellers må du købe strømforsyningen som reservedel herhjemme.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. april 2014 - 08:56 #6
Ja, der skal som regel en omformer imellem. Men som claes57 også gør dig opmærksom på oppe i #1, så er de regionskodede.
Avatar billede LM23 Nybegynder
06. april 2014 - 12:30 #7
Jeg tror bare jeg køber en ny strømforsyning så :D Men kan jeg så ikke bare købe spillene på Xbox Live Store? :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. april 2014 - 18:37 #8
Tja, prisen nærmer sig nok DK-niveau, og du vil stadig have problemer med at spille EU-spil.
Avatar billede LM23 Nybegynder
06. april 2014 - 18:44 #9
Okay, køber den bare i Danmark så :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. april 2014 - 18:46 #10
Det vil nok ende med at være den bedste løsning i alle henseender.
Avatar billede scqeech Nybegynder
18. juni 2014 - 15:49 #11
Xbox One har ekstern strømforsyning. Så du skal bare have fat i en Dansk/Europæisk og sætte til den.

GameBits.dk har både originale og uorginale strømforsyninger til Xbox One.

http://www.gamebits.dk/shop/xbox-one-stroemforsyning-16180p.html
http://www.gamebits.dk/shop/microsoft-original-xbox-16716p.html
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. juni 2014 - 20:04 #12
Husk lige, at med "uoriginale" dele kan du løbe ind i de samme udfordringer, som med alt andet kopi-stads, der er fremstillet til en brøkdel af, hvad "den ægte vare" koster. Det kan bl.a. betyde, at der for el-ting kan være brandfare, fordi der spares på komponenterne i første omgang og svindles med godkendelserne efterfølgende.

Så tænk dig godt om - det er ikke altid kun navnet, man betaler for!