Avatar billede hugosarang87 Nybegynder
01. april 2014 - 19:53 Der er 6 kommentarer

Ejerskifte forsikring selvrisiko

Hej

Jeg har anmeldt en skade ved vores forsikringsselskab. De har anerkendt skaden og jeg sendt tilbud ind fra forskellige håndværkere.

Maleren har sendt et tilbud.

Muren ligeså til murværket.

Tømmeren til gummifugerne i vinduerne.

Sagen er så, de kræver selvrisiko for både mureren og tømmerens tilbud, men ikke noget fra maleren.

Problemet er at jeg anmelder en skade, hvor alle håndværkere skal indover. Det betyder vil ikke at det er en ny skade, selvom det drejer sig om gummifugerne. De har jo taget skade, fordi murværket ikke har været iorden, og det har så givet indtrægende vand.

Har forsikringselsskabet ret?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. april 2014 - 22:50 #1
Der er ikke nogen andre end dit forsikringsselskab der kan give dig svaret. Det afhænger nemlig af betingelserne i din police, så frem med den og nærlæs.

Men som udgangspunkt, og som du har beskrevet det (uden at have beskrevet særlig meget), lyder det som om du mener det er én samlet skade. Den bør kun tælle 1 x selvrisiko.

Det samme gælder hvis der er tale om en skade, der har givet en følgeskade - så er det stadig én skade og én gange selvrisiko. Men altså talt ud fra de forsikringer jeg har været inde over... - din police kan have andre finurligheder.

En anden måde at tackle det på, kunne være at finde en entrepenør, altså en der vil stå for at udbedre den samlede skade, og som derfor giver et samlet tilbud.

Ring du til forsikringsselskabet og få forklaret, hvorfor du skal betale 2x1 selvrisiko. De må jo opfatte det som to selvstændige skader.
Avatar billede milter Ekspert
01. april 2014 - 22:53 #2
Det afhænger fuldstændigt af betingelserne i den police, du har underskrevet.

Ingen herinde er formentligt eksperter i forsikringsjura, og de kan i hvert fald ikke udtale sig om en sag som din uden at kende alle detaljerne, så du må nok have fat i en jurist.
Avatar billede milter Ekspert
01. april 2014 - 22:54 #3
Glemte at opdatere, men ole_madsen og jeg ser ud til at være enige :-)
Avatar billede hugosarang87 Nybegynder
01. april 2014 - 22:58 #4
Jeg takker for svarene og kan se i er enige men da Ole kom først tænker jeg pointerne skal gå til ham eller skal jeg dele? :)
Avatar billede komputerdk Mester
01. april 2014 - 23:20 #5
Enige med de andre..

havde en stormskade =

en cykel der var ramt af en skorsten
Et garagetag der var ramt af en skorsten (cyklen stod i garagen)
+ en skorsten..

Der betalte jeg 1x selvrisiko, men det var også kun fordi at murens (som var den første håndværker) tilbud var højere end selvrisikoen.. for hvis det var cykelsmeden, så skulle selvrisikoen fordeles over flere håndværkere..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. april 2014 - 23:43 #6
Jeg springer over points, tak...