Avatar billede sneboldlol Nybegynder
29. marts 2014 - 10:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

pc som skal være fremtidssikret

Hej jeg vil gerne ha' en pc som ikke siger at den ikke support Directx12 om nogle år den skulle gerne holde så lang tid som muligt
har kigget på de her 2
http://topdata.dk/product.asp?product=9317
http://topdata.dk/product.asp?product=9571

er de fremtidssikret til en ny version af direct?
og hvad er "mantle" skulle jeg gå efter det?
Avatar billede Slater Ekspert
29. marts 2014 - 11:06 #1
Mantle er AMD's egen grafik-API, altså alternativ til DirectX. Hvis du benytter Mantle, skal du slet ikke tænke på DirectX. Spørgsmålet der er så, hvor mange spil der vil benytte det. Det er svært at spå om endnu.

Nvidia har til gengæld udmeldt, at alle deres DX11 GPU'er vil understøtte DirectX 12, så der skulle man være på den sikre side. Der er meget lille risiko for, at DirectX bliver udfaset foreløbigt.

DirectX 12 udkommer først om to år, men de lover at performance vil være mindst lige så god som Mantle.

Til gengæld kommer Mantle sandsynligvis til Linux på et tidspunkt, så i fremtiden får man nogle valgmuligheder der. Personligt er min eneste grund til at blive på Windows som primært system, at jeg spiller.

Mht. til de to computere du nævner, så er de fine - selvom de ikke er top of the line i dag, men det skal vel også være betaleligt. Med henblik på fremtidssikring er det svært at sige.
Problemet er, at Playstation 4 og Xbox One lige er kommet ud, så de næste få år vil vi nok se nogle store spring i grafik og dermed hardwarekrav i spil. Hvis du vil være mere sikker på fremtidssikring, så er det bedst at vente lidt med at købe pc i det hele taget, indtil udviklingen igen sætter farten ned, fordi man har nået hvad konsollerne kan præstere.
Men det er sjældent en mulighed at vente så længe.
Avatar billede sneboldlol Nybegynder
29. marts 2014 - 15:00 #2
mange tak for svaret vidste ikke nemlig helt hvad det der mantle var for noget mange tak :)
Avatar billede sneboldlol Nybegynder
29. marts 2014 - 15:00 #3
bare giv et svar hvis du vil have nogle points
Avatar billede Slater Ekspert
29. marts 2014 - 16:38 #4
Så gerne.

Af de to, du nævner, ville jeg personligt tage den med Nvidia grafikkortet - altså GTX770. Det kort er en smule bedre end AMD'en, selvom det er småting. Det eneste der generer mig lidt ved den maskine, er den lille harddisk på kun 500 GB. Det fylder du meget hurtigt op i dag.
Men selvfølgelig er det rimelig let at montere en ekstra harddisk, når det bliver nødvendigt.