Avatar billede Jolles Professor
27. marts 2014 - 16:04 Der er 1 løsning

Youtube, klikke en lydbid til powerpoint

Uha, i dag er den svær. Jeg er ved at lave en lille powerpoint til en veninde, der skal fortælle om sin families flugt til Sverige i oktober 1943.
Til det vil jeg gerne ha frihedsbudskabet, https://www.youtube.com/watch?v=78pDhZb8hZo
som jeg har fundet på youtube som underlægning i sidste billede med blafrende danske, svenske og engelske flag. Flag og billede kan jeg godt finde. Lægge filen ind ligeså, men hvordan klipper jeg filen til? Stykket er meget langt; jeg skal kun bruge den berømt musikintro (Prins Jørgens March) fra begyndelsen, og derefter frihedsbudskabet, der kommer nogle minutter senere. Afsluttet måske med Der eeeeer et yndigt laaaaand..Det er gamle mennesker (kan du næsten regne ud, når hun skal fortælle om noget, der fandt sted for 60 år siden, så de kan allesammen huske 1943+
Hvordan klipper jeg det sammen? Hvilket klippeprogram skal jeg bruge? Er der måske en glad fyr, der vil hjælpe.
Avatar billede Jolles Professor
27. marts 2014 - 18:27 #1
Jeg har fundet ud af det. Satte iPhone til at optage, og pausede, hvor der ikke skulle være noget. Lykkedes fint. Beholder points