Avatar billede jqrn Mester
24. marts 2014 - 20:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

VGA kabel og skærmstørrelse

Jeg har brug for et VGA kabel der kan sende billede fra PC til fladskærms TV. Konen har fået et med fra Elgiganten, fra Belkin, der står på "designed to work with monitors smaller than 17 inches."

Jeg kan oplyse at vores TV er større end 17"

Er kvaliteten af kablet et problem?
Skal det hedde noget bestemt det vi skal bruge?
Avatar billede MagnNielsen Nybegynder
24. marts 2014 - 20:19 #1
Tror næsten at du bare kan bruge et helt normal kabel
Avatar billede claes57 Ekspert
24. marts 2014 - 20:23 #2
det er fordi skærme over 17" typisk har dvi eller hdmi stik.
Avatar billede jqrn Mester
24. marts 2014 - 21:32 #3
Tak for jeres hurtige og konkrete svar.

PC'en har ikke HDMI/DVI.

Men I mener jeg bare kan bruge kablet her og ignorere kommentaren om skærmstørrelse. Det må jeg prøve en af dagene.
Avatar billede eurositi Ekspert
24. marts 2014 - 22:18 #4
Intet problem i at bruge det. Du får selvfølgelig også brug for et jack-til-RCA stereokabel, hvis du vil ha' lyden med. I modsætning til HDMI er der ingen lyd i VGA-kabler.
Avatar billede jqrn Mester
26. marts 2014 - 17:45 #5
Det med lyd er jeg med på.

Og jeg har taget kablet i brug, jeg kan ikke se nogen kvalitetsnedsættelse eller andre problemer. Så bemærkningen på emballagen med "designed to work with monitors smaller than 17 inches" skal man ikke tillægge nogen betydning.

Tak for hjælpen!

smid et svar og jeg drysser lidt point ud over jer :-)
Avatar billede eurositi Ekspert
30. marts 2014 - 00:48 #6
Hola - og hurra for, at det fungerer. :-)