Avatar billede lunddata Nybegynder
22. marts 2014 - 21:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Summere værdier i farvede celler

Fandt denne vba kode til optælling af antal celler med bestemt farve:
http://forum.excel-regneark.dk/farve-genkendelse_topic755.html
Mit udvidede spørgsmål er om det kan lade sig gøre at optælle alle tal-værdier i bestemte farvede celler.
Eksempelvis:
Har farven rød med disse værdier i 5 celler
Summen skulle så med vba gerne summeres op til at være 20

Hvordan?
Avatar billede kabbak Professor
22. marts 2014 - 21:25 #1
Ja
Ret linjen
dRetVal = dRetVal + 1
til
dRetVal = dRetVal + rCell
Avatar billede kurtba Ekspert
22. marts 2014 - 21:29 #2
Det kan du læse noget om her
http://kronsell.net/Farvefunktioner.htm

Ingen af mine regnemaskiner kan dog få dit eksempel til at blive 20, da de alle viser at summer er 22. Så du skal huske i din vba at slutte med at trække 2 fra :-)

Kurt
Avatar billede lunddata Nybegynder
22. marts 2014 - 21:47 #3
Jeg får den da til at regne rigtigt ud med kabbaks forslag
Avatar billede kabbak Professor
22. marts 2014 - 22:10 #4
Du får lige et svar fra mig ;-))
Avatar billede lunddata Nybegynder
22. marts 2014 - 22:54 #5
Tak for super hurtige svar og kommentarer- Fantastisk.
Avatar billede kurtba Ekspert
23. marts 2014 - 02:26 #6
Undskyld. Jeg havde på ukendt måde fået ind i hovedet at de 5 tal lagt sammen gav 22. Når jeg ser dem nu, kan jeg ikke forklare, hvordan jeg nåede til det resultat. Så jeg prøvede at være lidt morsom ved at anføre, at du skulle trække 2 fra for at få rigtigt resultat.
Men den morsomhed kan jeg godt se faldt tungt på gulvet.

Kurt