16. marts 2014 - 19:20 Der er 9 kommentarer

Manglende/begrænset forbindelse.

Jeg vil lige sige, at jeg har søgt på nettet og eksperten efter løsninger på dette spørgsmål, og jeg har ikke fundet noget, der virkede.

Det drejer sig om, at vores trådløse Internet ikke fungerer på min kærestes computer. Den kan fint genkende og finde vores netværk på listen over trådløse netværk, og den kan også sagtens tilslutte sig netværket. Når den er har tilsluttet sig netværket siger den somme tider, at der er begræset forbindelse, og andre gange, at der er fuld Internet forbindelse, men den kan ikke indlæse Internetsider uanset hvilken melding den giver.

Routeren er korrekt tilsluttet. Det fungerer glimrende på min computer. Det er kun et problem på hendes computer. Det skal siges, at det er et problem, der er opstået pludseligt. Computeren har tidligere været tilsluttet netværket helt uden problemer. For en lille uges tid siden opstod et lignende problem. Efter genstart af routeren virkede det fint igen, men i går opstod problemet igen, og intet har hjulpet.

Er der nogen, der har en idé om, hvad der kan være galt?
Avatar billede sve80 Nybegynder
16. marts 2014 - 21:07 #1
Den fejl har jeg også haft - og fandt en løsning. Hvilket wifi-kort er der i den pågældende pc?
17. marts 2014 - 06:17 #2
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Er der andre trådløse enheder i nærheden som kan forstyrre ?
17. marts 2014 - 09:27 #3
Styresystemet er Windows 7.

Jeg ved ikke hvilket netværkskort den har. Hvordan undersøger man det, når man ikke kan komme på nettet?

Der er masser af trådløse enheder i nærheden, da vi bor i en opgang i København, men jeg ved ikke hvordan trådløse enheder kan blokere hinanden?
Avatar billede sve80 Nybegynder
17. marts 2014 - 10:31 #4
Hvad for en bærbar er det - mærke og model?
17. marts 2014 - 11:47 #5
Det er en Compaq Presario cq71.
Avatar billede sve80 Nybegynder
17. marts 2014 - 16:33 #6
Ok. Den fås med mange forskellige slags wifi-kort, så vi skal lige have fundet ud af, hvad for én der er i din. Gå i Kontrolpanel - Hardware og lyd - Enhedshåndtering. Fold Netværkskort ud, og skriv her hvilke kort, der kan ses. Ikke Bluetooth, dem er vi ligeglade med.
17. marts 2014 - 23:57 #7
Ah, der fandt man det. Tak!

De to kort, der kan ses (udover to bluetooth enheder) hedder:

Atheros AR9285 802.11b/ g/ n WiFi Adapter, og
Realtek PCIe FE Family Controller
Avatar billede sve80 Nybegynder
18. marts 2014 - 06:44 #8
Ah sorry - mit fix relaterer sig specifikt til Intel-wifikort.
Held og lykke.
21. marts 2014 - 17:40 #9
Jeg vil bare lige sige, at jeg fandt en løsning.

Man skal blot opdatere driverne til netværkskortet. Hurtigt og let. Problemet er bare, at man skal være på nettet for at gøre det. Herligt paradoks, men sådan er det. Det lykkedes at kommet på nettet via et mobilt wifi gennem telefonen, og efter driveropdatering kører det fint.

Så hvis nogen skulle støde på et lignende problem: se om det ikke kan lykkes at kommet på nettet på en eller anden måde, og opdater driverne. Man kan sikkert godt downloade drivere til en computer og overføre dem via USB (eller lignende) til den anden, hvis det er helt umuligt at komme på nettet.

Tak for hjælpen alle mand. Rock on!