Avatar billede Fido-dk Juniormester
14. marts 2014 - 13:11 Der er 1 kommentar

Overvågning af hardware

Hej Alle

Jeg har igennem noget tid arbejdet med HP Systems Insight Manager (HPSIM) og meget let IBM Director samt Fujitsu ServerView.

Men jeg savner et værktøj som er mere skalerbart - noget som understøtter satalitter/proxy'er (servere i andre zoner end hoved serveren) som kan melde tilbage til hoved serveren.

Understøtte MIBs fra diverse større leverandøre (HP, IBM, Fujitsu, Cicso osv. osv.)

Jeg har kigget lidt på "ManageEngie OpManager" men ved ikke helt om det lever op til mine krav...

Hvad bruger i ude i landet til at fange SNMP/WBEM traps samt eventuel WMI opsamling

/Jacob
Avatar billede chalde Seniormester
14. marts 2014 - 17:32 #1
Tag et kig på Nagios: http://www.nagios.org/