Avatar billede hckp1 Nybegynder
06. marts 2014 - 10:20 Der er 2 kommentarer

Excel åbner flere regneark

Hvordan får man Excel 2010 til at åbne uden regneark,lige I øjeblikket åbner min Excel men to regneark hver gang og det er faktisk ret generende. Jeg vil helst at den åbner uden regneark
åbne.
Hvordan gør man det.

Mvh

hckp
Avatar billede PowerPointbruger Nybegynder
07. marts 2014 - 00:48 #1
Hej hckp

Forhåbentlig åbner Excel med 3 ark i en projektmappe. Det har den i hvert fald gjort indtil version 2013, hvor der kun er 1.

Du skal lave en skabelon med det antal ark, du ønsker som standard (og eventuelt andre ønskede standardindstillinger) og gemme den i mappen XLSTART med navnet MAPPE.XLTX. Den vil så være skabelon for alle fremtidige projektmapper, du laver.

Du skal være opmærksom på, at mappen XLSTART ligger i en skjult mappe:
C:\Users\[Dit brugernavn]\AppData\Roaming\Microsoft\Excel\XLSTART
AppData er skjult, så du skal først i stifinderen gå i Mappeindstillinger, fanen Vis og vælge at slå indstillingen Vis ikke skjulte filer og mapper fra.

God fornøjelse
mvh Philip
Avatar billede hckp1 Nybegynder
07. marts 2014 - 08:34 #2
OK !

Jeg har nok udtrykt mig forkert.

Når jeg starter Excel så åbnes automaisk to regneark nemlig
Mappe 1 og Mappe1 (gemt automatisk), begge med 3 faner I.

Det jeg gerne vil er at Excel åbner uden nogle ark åbne således
at jeg udmiddelbart kan vælge hvad jeg vil åbne.

Mvh

hckp