Avatar billede callian Nybegynder
23. februar 2014 - 18:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

søger kursus for at lære grundlæggende om hvordan en pc mm. virker

Jeg er superbruger og kan også finde ud af at ordne de mest almindelige problemer, der kan opstå, når man bruger en computer.
Jeg vil bare gerne vide mere. Når jeg går ind i ipconfig, kan jeg f.eks. se en masse oplysninger. Hvad betyder de?. og hvor er jeg på computeren når jeg er i motherboardet? Hvad er bios, ethernet, og hvorfor er der hele tiden bøvl med internettet på min arbejdsplads?
Hvordan laver jeg et spejl osv osv osv?
Altså sådan helt grundlæggende omkring pc og net.
Er der nogen, der kender til et kursus, hvor jeg kan lære disse ting?
Callian
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. februar 2014 - 18:18 #1
Hej, Callian.

  Det er der folk, der har brug for en flerårig ungdomsuddannelse for at få en forståelse af.

  Med det sagt, så ville jeg nok starte med at indsnævre fokus en hel del, og så søge information derfra. I "gamle dage" fandtes PC-reparationshåndbogen af John Woram. Der må kunne findes noget tilsvarende i dag, som kan give en generel indføring i teknologierne; prøv at starte med en tur på biblioteket og spørg efter en opdateret udgave af ovenstående.

De bedste hilsner
Avatar billede callian Nybegynder
23. februar 2014 - 19:20 #2
Det vil jeg prøve. men et kursus, der bare har noget af det, vil også være ok.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. februar 2014 - 19:30 #3
Eftersom du vil blive skrap til computere vil jeg anbefale dig at bruge google og de forums du finder som kan bidrage med viden til din eksisterende viden og så at købe billige bærbare/stationære som forsøgsdyr..
Avatar billede callian Nybegynder
23. februar 2014 - 20:13 #4
Jo, det er bare nemmere, med en person ved hånden, man lige kan spørge, i stedet for at skulle lede på nettet :)
Avatar billede Blueeyez Mester
23. februar 2014 - 21:24 #5
Sandt, men der er flere og der er kursuser hvor man glemmer halvdelen efter og så er det jo ikke meget værd ;)