Avatar billede losdivinos Nybegynder
22. februar 2014 - 15:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Computer ser min mikrofon som højtalere

Hej.

Jeg har for nyligt få en ny Samsung-computer med Windows 8, som jeg er glad for. Dertil har jeg en mikrofon, som jeg engang købte, som jeg nu står og skal bruge. I min computer er der 1 indgang, som bruges både til at inputte og outputte lyden - altså både til at optage lyd, men også til at afspille den med.

Det er en lille jack indgang.

Min mikrofon passer fint, og hørertelefoner virker også som de skal, men når jeg tilslutter min mikrofon, optager den ikke lyden derfra, men afspiler den i stedet. Nogle der ved hvad der er galt og hvordan det kan løses? :)
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
22. februar 2014 - 15:37 #1
Jeg bruger ikke Windows 8, men jeg ved at på Windows 7 vil jeg gå ind under lyd og se om den står som højtaler eller hvad, så du skal gå ind under lyd, og så skal du skrive hvad den står som, så kan jeg bedrer hjælpe dig.
Avatar billede losdivinos Nybegynder
22. februar 2014 - 15:44 #2
Den hopper ikke op som nogen enhed, hvilket den heller ikke vil, når man tilslutter den på denne måde. Det er som om at min computer bare går ud fra at det er en højtaler, men i virkeligheden skal det kunne bruges til begge dele.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
22. februar 2014 - 17:10 #3
Så der er ingen ting unde under lyd?.
Avatar billede losdivinos Nybegynder
22. februar 2014 - 17:17 #4
Jo, Realtek High Deifinition Audio Speaker & Realtek High Deifinition Audio Microphone, som egentlig bare er højtalerne og mikrofonen i computeren.
Men der dukker jo heller ikke nødvendigvis en ny enhed op, når man tilslutter høretelefoner igennem et minijack. Computeren sender vel bare lyden den vej?
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
22. februar 2014 - 17:25 #5
Jeg vil rigtig gerne hjælpe dig, men jeg har aldrig brugt Windows 8, det eneste jeg kan gøre nu er at tilbyde at fjernstyre din computer, hvis du har løst og stoller meget på mig, ellers så held og lykke.
Avatar billede losdivinos Nybegynder
26. marts 2014 - 20:32 #6
fixed
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
27. marts 2014 - 14:22 #7
Hvad var løsningen, du skal skrive løsningen så dan at andre der finder denne tråd kan se løsningen.