Avatar billede DaneX Praktikant
22. februar 2014 - 14:58 Der er 2 kommentarer

Win7 genkender ikke secondary monitor?

Hej,

Jeg har nu fået brug for at køre et dual-monitor, som jeg også tidligere har gjort med de samme to skærme på samme kort - men på en anden Windows version.

Nu prøver jeg så at få det sat op igen og der kommer også liv og billede på begge skærme.
Men den skærm, som er sat til secondary port bliver ikke genkendt af Windows 7. Den bliver bare sat some en Generic Non-PnP Monitor og kender derfor ikke de opløsninger, den kan køre.

Hvis den samme skærm sættes til i den modsatte port, så genkender Windows den fint nok. Det gælder for begge skærme. På den ene port genkendes begge to - men på den anden port bliver begge skærme sat som en Generic Non-PnP Monitor.

Det hjælper ikke at prøve at installere de korrekte drivere, for de kan ikke se at skærmen er tilsluttet.

Der er tale om et AMD HD3870 kort med seneste Catalyst installeret.

Er der nogen, der kender til dette problem og har en løsning?

Lige nu kører den secondary monitor i 1024 x 768 og vil ikke køre andet end det. Dens naturlige opløsning er 1680 x 1050.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. februar 2014 - 12:23 #1
Hvad sker der, hvis du højreklikker din sekundære skærm, vælger "Skærmopløsning" og videre til "Avancerede indstillinger"? Du skulle nu kunne trykke på "Vis alle tilstande" og vælge 1680*1050.
Avatar billede DaneX Praktikant
24. februar 2014 - 11:01 #2
Hej Krogh,

Tak for din kommentar.
På den liste er der ikke flere muligheder, end der var ude på første skærm på Skærmopløsning.

Den højeste valgmulighed, der er, er 1440 x 900. Men ikke 1680 x 1050 som er skærmens naturlige opløsning.

Vh
Martin