Avatar billede carolinedichmann Nybegynder
20. februar 2014 - 21:54 Der er 1 kommentar

start macbook 100 procent forfra?

For ca en uge siden købte jeg min Macbook Pro-retina. Nu har jeg downloadet alt muligt dumt på den, som jeg meget gerne vil have slettet.
Fx går den heller ikke i "Google", når jeg åbner mit internet, men istedet i noget der hedder "Genieo".
Jeg vil gerne bare have starten den 100 procent forfra, som "fra ny".
jeg har prøvet at holde "cmd" og "R" nede, da jeg tændte den, men det slettede ingenting fra min Macbook :(
Jeg har også gjordt et eller andet så jeg bliver nødt til at holde "fn" nede, hvis jeg vil skrue "op/ned"

Hvis i har erfaringer eller gode råd, må i meget meget gerne dele dem med mig :)
Avatar billede KHHP Juniormester
20. februar 2014 - 22:33 #1
Når du starter maskinen skal du lige efter at have trykket på power-knappen holde alt/option nede indtil du står på en skærm hvor du kan vælge Macintosh HD og Recovery. Her vælger du recovery. Når den er startet op kan du her vælge at ominstallere hele maskinen.