Avatar billede Freakyfox Nybegynder
18. februar 2014 - 21:00 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Højttalersystem laver "Klik" lyde?

Hej!

Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig med det her problem...

Jeg har lige købt et nyt 5.1 surround sound højttalersystem, til 4.000.-

Navn: Edifier S550 Encore

Problemet er at de laver den her "klik" eller "pop" lyd..
Lyden kommer kun ved meget lav lydstyrke (som ikke er problemet, da jeg alrdig skruger så langt ned alligevel :D), eller lige inden en lyd starter.. Altså LIGE når man eks trykker "play" på en sang, eller en hvilken som helst anden lyd starter.. Det sker KUN hvis der ingen lyd var inden, så hvis jeg eks har en lyd til at køre konstant i baggrunden (hvilket ikke giver mening xD) kommer "klik" lyden ikke... :O ???

Til den pris burde det ikke være kvaliteten der er problemet!!! :)

Jeg har tjekket ALLE kabler sidder helt i.. (De er forresten "guld belagte")

"Lydkilden" eller hvad man ny siger, er det indbyggede 7.1 lydkort i mit "ASUS VI HERO Z87" bundkort..

Hvis det har nogen betydning, står der "8 ohm [Ω]" og "600W" på subwooferen, og "4 ohm [Ω]" og "60W" på hver "satelithøjttaler"
Avatar billede Freakyfox Nybegynder
18. februar 2014 - 21:06 #1
Hver - [Ω]

Skulle have været et "Ohm" tegn.. Men det ser ud til at den ikke kan vise det.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2014 - 08:58 #2
Har du prøvet om klik lyden også kommer i et sæt hoved telefoner?
Gør den det er det jo på bundkort siden at lyden kommer fra og ikke er relateret til højttalerne.
Har du prøvet at lukke helt ned for systemlydene i computeren?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2014 - 09:00 #3
Kører her på min xp kun med lyd på min mail, da jeg ikke gider høre på de andre systemlyde :-)
Avatar billede Freakyfox Nybegynder
20. februar 2014 - 09:07 #4
Der kommer hverken klik lyde i mit headet eller mit gamle "anlæg"
Avatar billede 220661 Ekspert
20. februar 2014 - 15:31 #5
Er der indstillinger på det der går standby, når du ikke har spillet i en længere periode, så den skal mærke en spænding fra computeren før den åbner for signalet?
Det kunne det måske tyde på den har.
Avatar billede Freakyfox Nybegynder
20. februar 2014 - 16:41 #6
Hmm.. Virker logisk..

Men hvis det er problemet går den på såkaldt standby efter få sekunder??

Hvis jeg nu åbner en sang på youtube.. Trykker "play" så siger den ...klik... hvis jeg så stopper sangen og starter den igen efter 2 sekunder siger den ...klik... igen?? Og hvis jeg trykker igen og igen på Play/Pause siger den ...Klik... hver gang??

Ved du evt. hvordan man undgår at den går på "Standby"??
Avatar billede 220661 Ekspert
20. februar 2014 - 17:36 #7
Jeg ved jo ikke om det er det der sker.

Jeg har selv en subwoofer fra Dali der lukker ned efter et stykke tid, hvis den ikke kan mærke signal fra forstærkeren. Jeg kan bagpå vælge om den skal være aktiv hele tiden eller den skal lukke ned i standby.Det er en skydeknap der sidder, med tre indstillinger. Yderst er den automatisk. I midten er den slukket. Og i den anden yderstilling er den aktiv hele tiden.
Har du sådan en knap bagpå forstærkeren til sættet?
Avatar billede Freakyfox Nybegynder
20. februar 2014 - 18:55 #8
Nej.. desværre ikke.. :/
Avatar billede 220661 Ekspert
20. februar 2014 - 19:47 #9
Hmm Kan være du skal kontakte forhandleren så. Det kan måske være en fejl som man bør reklamere over.
Avatar billede Freakyfox Nybegynder
20. februar 2014 - 22:44 #10
Ellers.. Har hørt at nye højttalere nogen gange gør dette i starten??

Jeg vil faktisk ikke sige at det ville være besværet værd at reklamere.. Og så skulle vente over 1 måned igen for at få en ny.. Da det var så lang tid set tog før den kom.. :/

Er der en chance for at det går over???????
Avatar billede 220661 Ekspert
21. februar 2014 - 13:28 #11
Det ved ja da ikke??
Jeg har aldrig haft en højttaler med forstærker der laver nævnte nummer. Havde jeg haft det, så havde jeg selv kontaktet forhandleren lige meget om det tog 1 måned før jeg fik dem igen.
Men det er jo dit valg og risiko.
Du har jo 2 års reklamation, så husker du bare at gøre det indenfor den periode så er det vel i orden.
Og så kan du jo også se om den "spiller sig til" så lyden forsvinder.
Jeg tror dog ikke selv på dette .
Avatar billede Freakyfox Nybegynder
21. februar 2014 - 16:56 #12
okay.. Men tak for hjælpen alligevel :D

lægger du et svar?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. februar 2014 - 19:08 #13
Velbekomme.