Avatar billede pj-2002 Nybegynder
13. februar 2014 - 20:03 Der er 1 løsning

Opsætning program kan ikke tilgås på Asus RT-N56U

Setup startede automatisk efter routeren var forbundet og alt gik fint indtil den skulle finde min Internet forbindelse, her meldte den at jeg ingen forbindelse har. Jeg kunne ikke komme videre og gik ud af opsætnings programmet.

Efterfølgende kunne jeg imidlertid konstatere at mit Internet virker fint både på kabel og trådløst, men det er ikke sikret.

Nu kan jeg ikke mere komme ind i opsætnings programmet med 192.168.1.1. Den acceptere bruger/pass med admin/admin, men Explorer melder at siden ikke kan tilgås.

Har prøvet at hente Asus setup program men kørsel af dette resultere i et skærmbillede hvor der fortælles: "Der blev fundet to eller flere kabelforbindelser. Forbind din computer med et Ethernet-kabel, og prøv igen." Men prøv igen giver samme resultat. Og den er jo forbundet og jeg har Internet forbindelse? Hvad er der galt. Jeg synes også at beskeden er underlig der blev fundet flere kabelforbindelser. Forbind din computer med kabel - det er da rent vrøvl.

Som jeg ser det skal jeg bare kunne komme ind og sikre mit trådløse netværk med et password, men hvordan gør man det med de problemer jeg støder på når jeg vil tilgå routeren?

Kører Win7 64 bit. Fiber Waoo forbindelse og som sagt kablet forbindelse.
Avatar billede pj-2002 Nybegynder
14. februar 2014 - 14:42 #1
Annullere spørgsmålet - da jeg fandt en løsning.
Routeren skulle nulstilles mere end én gang før end jeg kunne starte opsætning. Og selv da kunne jeg ikke starte det via browseren, men kunne med den setup utility der følger med.
Nu spilller det perfekt med sikring af trådløs adgang mv.