Avatar billede jpankoke Nybegynder
07. februar 2014 - 18:17 Der er 1 kommentar

Tv kan ikke se Nas

Efter jeg har skiftet Router kan jeg ikke afspille/se film fra min server.
Når jeg laver en netværkstest på mit tv får jeg beskeden "kan ikke oprette forbindelse til geteway"
Det virkede med den gamle router.

Mit udstyr er D-Link Dir 850L,Nas Synology 212j,Sony Tv kdlW52.
mvh Pankoke
Avatar billede Wildcard Nybegynder
08. februar 2014 - 12:40 #1
Hej.

Det er muligt at din router har skiftet IP addresse. Ip addresser for routere kan være forskellige, de mest almindelige er 192.168.1.1 og 10.0.0.1.

Når du får beskeden "kan ikke oprette forbindelse til gateway", betyder det i korte træt, at du ikke har forbindelse til din router via gatewayen. Hvis du f.eks. har sat en statisk ip addresse på din server, hvor gateway'en før var 192.168.2.1, men den nu er 192.168.1.1. Så vil den naturligvis ikke kunne finde gateway. Prøv at gennemse IP Konfigurationerne, om de passer.