Avatar billede Axelie Nybegynder
04. februar 2014 - 14:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

GTX 660 (SLI) vs GTX 770?

Hej!

Jeg skal have købt en ny computer inden for få måneder, og jeg kan stadig ikke beslutte mig om jeg vil køre 2 GTX 660'er (non TI) eller 1 GTX 770.

Jeg har et GTX 660 kort i min computer fra Asus lige nu, som jeg har haft i cirka halvandet måned.
Først og fremmest ved jeg ikke om 2 GTX 660'er er bedre end 1 GTX 770.
For det andet, så ved at købe 1 mere GTX 660, spare jeg omkring de 1000kr mere.

Jeg er udmærket godt klar over at jeg skal bruge et større PSU til 2 GTX 660'er end 1 GTX 770, men jeg skal have en ny en, lige meget hvad. Bliver nok en Corsair RM850, eller større hvis nødvendigt.

Her er mit fulde setup:

ASUS MAXIMUS VI HERO, Socket-1150
Corsair RM850, 850 watt
CM Storm Stryker Gaming Big Tower
Samsung 840 250GB SSD
Kingston DDR3 HyperX Beast 8GB
Seagate Barracuda® 2TB HDD
ASUS DVD Writer, DRW-24F1ST

:)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. februar 2014 - 18:42 #1
Hej.

  Jeg kører selv to 660'ere i SLI - og de render snildt fra et enkelt 770. Eneste argument for 770'eren er muligheden for at sætte et mere i på et senere tidspunkt; spørgsmålet er nok mere, om man så nogensinde får det gjort.
  Min egen beslutning er taget på baggrund af opløsning på den primære skærm i mit setup. Mere power i grafikkortet giver ganske enkelt ikke mening, da det kun vil være til gavn i højere opløsninger end den har det godt med. Det er en Samsung 27", så du skal enten have et virkelig godt panel i samme størrelse - eller større.
  Skal der så lidt lir til, så kan jeg varmt anbefale en Corsair AX-860i; den har rigeligt kræfter til det setup og et stykke frem i tiden.

De bedste hilsner
Avatar billede drenriza Nybegynder
05. februar 2014 - 13:22 #2
Jeg tvivler på at to GTX 660 ville yde en mærkbar forskel bedre end et GTX 770 kort ville.

Samtidig er det ikke alle spil der understøtter sli. Hvis du ikke kan lide at rode og tweeke med dette, læse artikler for at finde ud af hvor meget du kan vinde o.s.v. Så hold dig til single kort løsninger.

http://www.guru3d.com/articles_pages/geforce_gtx_770_sli_review,1.html

læsestof.
Avatar billede Axelie Nybegynder
05. februar 2014 - 16:05 #3
Jeg søgte lige lidt rundt på det og fandt en video hvor de sætter 2 GTX 660'er op mod 1 GTX 680, som minder rigtig meget om GTX 770'eren i test.

660'erne er bedre end 680'eren stortset i alle tests.
https://www.youtube.com/watch?v=Iy5478lBais

Btw, det er det her jeg har:
http://www.komplett.dk/asus-geforce-gtx-660-2gb-physx-cuda/781928
Avatar billede Axelie Nybegynder
05. februar 2014 - 16:07 #4
De eneste spil jeg sådan rigtigt spiller er FPS spil. F.eks Call of Duty, Battlefield, Minecraft, Counter-Strike, Left 4 Dead, osv.
Avatar billede drenriza Nybegynder
05. februar 2014 - 16:40 #5
Dit oprindelige spørgsmål
"Jeg skal have købt en ny computer inden for få måneder, og jeg kan stadig ikke beslutte mig om jeg vil køre 2 GTX 660'er (non TI) eller 1 GTX 770."

Mit svar: GTX 770.

Da jeg tror du ellers ville spilde de ekstra ressourcer som en sli konfiguration >>muligvis<< ville kunne give dig. Samtidig med du øger dit strømforbrug unødvendigt.

Det virker som om at du samler selv, og det tower du har valgt er jeg ikke selv synderligt imponeret over. Udover at det ser pænt ud.

Hvis jeg selv skulle til at bygge en ny PC, så ville jeg vælge
Corsair Obsidian Series 900D 2.226 kr
http://www.edbpriser.dk/kabinet/corsair-obsidian-series-900d-id-7141769.aspx

Det koster lidt mere, men det er det værd.

Samtidig ville jeg også foreslå at du kyler dit DVD drev ud så man ikke kan se at det er eller har været der. Da DVD drev i dag er unødvendige samt de er grimme ,)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. februar 2014 - 18:29 #6
Hej igen.

  Ja, jeg ville jo så trække i den anden retning. Du har jo allerede et GTX660 og min egen erfaring med sådan to i SLi, bl.a. med BioShock Infinite, FarCry 3, Crysis 3, Metro Last Light og Mass Effect 2+3 (og selvfølgelig Half Life 2, for lige at tage en klassiker med) er, at de alle fungerer suverænt.

De bedste hilsner
Avatar billede Axelie Nybegynder
22. marts 2014 - 12:50 #7
Har fået lidt flere penge ind, så jeg køber et GTX 780 kort.

Ellers tak for de mange indlæg.