Avatar billede Kaszi Nybegynder
02. februar 2014 - 11:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvor stor en PSU skal jeg bruge?

Hej!

Jeg er ved at finde dele til en ny pc og derfor skal jeg lige spørge om jeg om hvor stor en PSU jeg skal have til 1 GTX 780ti og en i7 4770K. Jeg har ikke tænkt mig og overclocke men jeg har tænkt mig i fremtiden og køre SLI med 2 GTX 780ti.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2014 - 12:32 #1
I følge dette her skal du minimum op på en 800 Watt PSU. Men jeg havde nok hvis jeg skulle have valgt gået op på en 1000 Watt, for at have lidt overskud.
Som jeg læser det herinde på eksperten er strømforsyningen et dårligt sted at spare.
http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-1945886/gtx-780-sli-power-requirements.html
Avatar billede Kaszi Nybegynder
02. februar 2014 - 13:01 #2
Mange tak for hjælpen 220661 :) ligger du lige et svar?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2014 - 13:04 #3
Svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2014 - 13:05 #4
Og velbekomme herfra. Held og lykke med opgraderingen.
Avatar billede Kaszi Nybegynder
02. februar 2014 - 14:33 #5
jo tak
Avatar billede drenriza Nybegynder
02. februar 2014 - 15:03 #6
#1
En PSU er et dårligt sted at spare ja. Men det er ikke på grund af hvor mange Watt den yder, det er grundet mængden af den energi der kommer ind vs % af den energi der kommer ud igen, effektivitet.

Dog ville jeg ikke nødvendigvis foreslå at man køre SLI eller Crossfire med grafikkort. Da udviklingen er så hurtig så det efter min mening bedre kan betale sig at opgradere mere jævnligt.

Grafikkortet bruger 250W som standard, dog er der ikke taget højde for peaks eller hvis man overclocker, hvorefter kortet jo så bruger mere.