Avatar billede narrehat Juniormester
01. februar 2014 - 23:21 Der er 6 kommentarer

Problemer med wifi.

Hej folkens.

Jeg har forsøgt at sætte min underbos zyxel wifi rouler ( eller hedder det en switch ? ) nå men som sagt har jeg forsøgt at sætte den op her til aften, jeg fulgte wizarden som jeg plejer, og oprettede en bruger og satte password på.

Men jeg kan ikke connected hendes computer til routeren, den virker fint med lan kablet, men ikke via wifi, det der sker er at når jeg klikker på hendes trådløse netværk, fra hendes computer, kommer der kort efter et gult udrådstegn, og så står der :

Tryk på konfigurationsknappen på adgangspunketet (hvad helvede betyder det ?)

I midten af promten står der : Tryk på konfigurationsknappen på adgangspunketet inden du fortsætter.

Og i bunden står der : Jeg kan ikke finde konfigurationsknappen. og så er der et link jeg kan trykke på, det virker dog heller ikke.

Det mærkelige er, at jeg godt kan connecte til mit trådløse netværk fra hendes pc, jeg kan også godt connecte til hendes router fra min telefon, og hendes telefon, blot ikke fra hendes pc.

Nogen forslag til hvad der kan være galt ?

På forhånd tak
Avatar billede kurt54 Ekspert
02. februar 2014 - 02:21 #1
Prøv at finde configurationskknappen og tryk på den.  den sidder et eller andet sted på din zyxel. Det bør så åbne for tilslutning i en kortere periode - der er lidt sikker hed idet på samme måde som dit hus er mere sikker hvis døren kun står åben 2 min hver døgn fremfor den er åben hele døgnet.
Avatar billede jebo Novice
02. februar 2014 - 08:54 #2
Du har naturligvis tjekket, at pc'ens trådløse netkort er aktivt?
Hvis det er tilfældet, kan du prøve at udskifte pc'ens IP-adresse, som den jo så skal hente fra routeren.
Hvis du bruger en windows-pc, skal du klikke på start og vælge kør. Skriv "kommandoprompt" og åbn pop-up-en. I pop-up-billedet skal du skrive "ipconfig /release" (uden anførselstegn) og trykke på enter. Derefter skriver du "ipconfig /renew" og trykker på enter.
Herefter får pc'en tildelt en IP-adresse fra den trådløse router.
Genstart så pc'en og prøv igen, om pc'en kan finde vej til den trådløse router.
PS. Nogle routere har en knap, der kan automatisere opsætningen i forhold til pc'en. Knappen vil ofte lyse fast, mens lamper til at indikere internet-trafik ofte vil blinke. Prøv at trykke på denne knap på routeren - måske løser den problemet med det samme.
Avatar billede Blueeyez Mester
02. februar 2014 - 09:37 #3
Er hendes router sat op til -n kun mens dit netværk er sat op til mixed?
Avatar billede narrehat Juniormester
02. februar 2014 - 10:53 #4
kurt54 - Konfigurationsknappen ?, jeg kender kun til en reset knap..

Jebo - Ja selvfølgelig har jeg tjekket om hendes pc's netværkskort er aktivt, hvis du havde læst hele min post ville du også kunne se at jeg kunne connecte til mit eget netværk fra hendes pc. ( jeg prøver hvad du foreslog når jeg kommer ned til hende igen )

Blueeyez - Hvor ser jeg det ?, som sagt har jeg bare brugt den standard wizard der er til at sætte op, derudover har jeg ikke rørt ved noget som helst configurering.
Avatar billede Blueeyez Mester
02. februar 2014 - 12:15 #5
Det kan godt betale sig at gå til konfigurerings siden, men zyxels kan godt virke noget uoverskueligt.

I mange routere af zyxel kan man under wireless i routeren indstille om det er b/g, n eller mixed. Dette er den teknologi der udsender trådløs internet, men hvis hendes bærbar ikke understøtter n men g så vil den ikke kobles på. Det kunne os være krypteringstypen tkip eller aes.

Måden du beskriver problemet på passer dog ikke overens med mit kendskab til dette problem, da fejlen oftes skyldes at netkortet lige skal pilles ud, bærbar startes og lukkes og netkort sættes i igen. Det kan os være driveren skal hentes og installeres...

Det er mine bud...
Avatar billede narrehat Juniormester
02. februar 2014 - 19:31 #6
Nu er det faktisk lykkedes mig at connecte til hendes router, lavede en reset af routeren, og satte en ny bruger op, og så kunne jeg godt connecte fra hendes pc.. men der er ikke hul ud, der står at at "netværket kunne ikke indentificeres" nogen bud på hvad det kan skyldes ?