Avatar billede dtlje Nybegynder
28. januar 2014 - 12:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ændre sin mail på skydrive konto

hej

Jeg har virkelig brug for jeres hjælp med dette.
Udfordringen er at Telenor, hvor jeg har min mail, nedlægger deres tjenester, så min email bliver lukket ned. Den er naturligvis brugt inde på min skydrive konto og alt er knyttet op på den.
Jeg har så oprettet en ny mail på skydrive, så jeg i øjeblikket har 2 men jeg ville jo meget gerne knytte den nye email op på min gamle skydrive konto.
Så vidt jeg kan forstå kan man bruge Alias til det, men jeg skal jo have slettet min gamle email og knytte alt på den nye email og det kan man ikke med alias.
For som jeg læser det så ville jeg jo stadig have 2 skydrive kontoer og det er næste spild, samt at jeg jo har en masse dokumenter, billeder etc. liggende.
Så mit spørgsmål er: Hvordan får jeg slettet min gamle mail og erstattet der med nye og bibeholder alle min dokumenter på den "gamle" skydrive konto.

Håber det er til at forstå ellers kom endelig med kommentar men tænker også at jeg ikke kan være den eneste med denne udfordring igennem tiden.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. januar 2014 - 12:40 #1
jf http://windows.microsoft.com/en-US/windows/outlook/add-alias-account

Change which alias is your primary
Your primary alias appears on devices such as your Xbox, Surface, and Windows Phone, and is the alias SkyDrive uses when you share.

Go to http://account.live.com.

Click Account aliases.

Click Make primary under the alias you want as your primary.

når det nye er primært alias, så kan du slette det gamle.
Avatar billede dtlje Nybegynder
28. januar 2014 - 13:36 #2
Tak for svar og det er jeg egentlig også med på og kan nu se at jeg skulle have oprettet min nye email der, men istedet for har jeg oprettet den normalt så den også har fået en skydrive.
Har prøvet at bruge den som eksisterende mailadresse og det får jeg ikke lov til da den siger mailadressen allerede bruges. Prøv med en anden.
Er løsningen så at have 2 skydrive konti og inde på den nye så forwarede til den gamle ?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. januar 2014 - 13:49 #3
jeg ville så slette den nye konto, og derefter genbruge den frigivne email som alias, osv...
Avatar billede dtlje Nybegynder
28. januar 2014 - 13:51 #4
selvfølgelig det prøver jeg lige, hvorfor kom jeg ikke lige på det.
Vender lige tilbage med hvordan det går.
Avatar billede dtlje Nybegynder
28. januar 2014 - 13:59 #5
der går så 30 dage inden den er ledig igen så vidt jeg kan se. Men smider nogle point afsted til dig for det er vel den løsning som skal bruges, tak for hjælpen.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. januar 2014 - 14:06 #6
bare luk selv