Avatar billede nielsgron Nybegynder
24. januar 2014 - 17:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk mellem router/switch/hub?

Hej eksperter

Jeg har et lidt basalt spørgsmål.

Jeg har kun internetstik i ét af mine rum (Rum A), hvilket er koblet til min router med WiFi (en 4-5 år gammel Linksys WRT54G). I Rum B har jeg et par ting stående, som jeg gerne vil have på netværket uden at skulle trække en ledning (de har ikke WiFi, så det kræver en ethernet forbindelse). Hvilken type boks skal jeg have stående i Rum B for at den kan stå for den trådløse forbindelse til routeren i Rum A og ethernet forbindelsen videre? En router/switch/hub - og skal de kunne noget særligt?

På forhånd tak
Avatar billede Blueeyez Mester
24. januar 2014 - 19:21 #1
Wifi range extender - har selv en wn2500rp fra netgear. Og jeg ved ikke hvor gode de billige modeller er, men denne kører super.

Iøvrigt burde du bruge en bedre router så wifi er bedre..
Avatar billede nielsgron Nybegynder
27. januar 2014 - 18:00 #2
Tak for svaret. Hvis jeg nu køber en ny router, vil det så være muligt at bruge den gamle som WiFi extender?
Avatar billede Blueeyez Mester
27. januar 2014 - 22:25 #3
Ikke uden kabel mellem enhederne. Det er det specielle ved wifi range extenders at de kan opfange og videresende trådløst hvor andet udstyr kun kan sende trådløst signal.

Blot et råd. Mine enheder er koblet sammen over 5 ghz wifi for at undgå konflikter grnerelt. Derud over udsender de os 2.4 ghz eller extenderen gør. (En teknologi i extenderen hvor den får bedst hastighed der kaldes fastlane. Det betyder at den kun modtager wifi på 1 frekvens og udsender kun wifi på det andet frekvens altså 2.4 ghz.)
Avatar billede nielsgron Nybegynder
28. januar 2014 - 16:51 #4
Ok, det giver god mening. Jeg siger mange tak for svaret.
Avatar billede nielsgron Nybegynder
28. januar 2014 - 16:52 #5
Gives der i øvrigt stadig point herinde (det er et par år siden jeg sidst har været forbi eksperten)? Jeg kan ikke finde knappen for at acceptere dit svar.
Avatar billede Blueeyez Mester
28. januar 2014 - 19:25 #6
Dette indlæg er et svar :-)

Håber du finder en god løsning og husk at når det er trådløst skal du stille det op korrekt eller ihvertfald hensigtsmæssigt. ;-)

Jeg fjerner overvågning fra denne sag!