Avatar billede max-payne Nybegynder
23. januar 2014 - 18:53 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af Installations CD

Nogle af mine ældre XP Installations CD'er indeholder kun SP 1.
Det giver mig problemer med at Installationen vil hente opdateringer.
Jeg er blevet oplyst at hvis man tilføre SP 2 til Installations CD'en så løser det problemet.
Hvordan laver jeg XP Pro Service Pack 1 om til en XP Pro Service Pack 2  ???

Så håber jeg virkelig at det virker.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2014 - 19:18 #1
Har du prøvet at hente SP2 og SP3 manuelt, og installeret dem før du begynder at hente på nettet?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2014 - 19:41 #2
http://www.eksperten.dk/spm/835946
http://winsupersite.com/product-review/slipstreaming-windows-xp-service-pack-2-sp2
PS Har ikke selv brugt slipstream.
Mener jeg først installerede sp2 og derefter sp3 før jeg hentede opdateringer fra nettet. Men da det er 6 år siden jeg gjorde det, kan jeg jo tage fejl.
Avatar billede milter Ekspert
23. januar 2014 - 19:55 #3
Prøv at læse linket herunder igennem. Det, og mange andres erfaringer, viser, at installation af XP helt fra bunden kan være en særdeles kompliceret affære, selv med SP2 som udgangspunkt:

http://www.eksperten.dk/spm/986857
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2014 - 20:16 #4
Ja det var da noget af en krig at gennemføre milter.

Jeg har en veninde der på trods at support snart stopper til XP vil have mig til at geninstallere den for hende.
Jeg vil da ikke håbe jeg for de problemer som visto havde i sin tråd :-(
Avatar billede milter Ekspert
23. januar 2014 - 20:55 #5
#4.

Forhåbentligt har hun SP3 som udgangspunkt :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2014 - 21:20 #6
Det kan jeg ikke forestille mig den har :-(
Mener denne pc er købt helt tilbage i 2006, og der var den ikke frigivet.
Mener SP3  først kom i  april 2008 så vidt jeg erindrer. Det var ved denne lejlighed jeg brændte den ned på cd til en gang jeg skulle geninstallere.
Tænkte jeg ville spare en masse tid hvis man installerede det første fra de to cd skiver.
Avatar billede max-payne Nybegynder
23. januar 2014 - 23:31 #7
Ja, Jeg har prøvet at hente SP2 og SP3 manuelt, og installeret dem.
Men det går ikke.
Det er ligemeget om jeg henter dem hos microsoft eller bruger de 2 CD'er jeg lavede for ½ år siden.
Jeg får at vide at det ikke er muligt at installerer SP 2 og SP 3, filerne er corrupt, installationen afbrydes.
Windoes Update finder fejl og vil ikke kører.
Så jeg håber at en opdateret CD måske kan hjælpe mig.
Avatar billede milter Ekspert
24. januar 2014 - 00:16 #8
Prøv at kigge på linket herunder:

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/service-packs-download#sptabs=xp

Fejlmeldingen om korrupte SP2 eller SP3 kan skyldes, nåh ja, korrupte downloads, så prøv at downloade nye.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2014 - 13:10 #9
Jeg har en harddisk liggende jeg igen vil lave forsøget på.
Ser om jeg kan installere og hente opdateringer bagefter, med de cd'ere jeg har.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2014 - 22:46 #10
Så har jeg installeret Xp fra bunden.
Forløb:
Installere Xp pro 2002
Installere Sp2 til xp fra cd
Installere SP3 til Xp fra cd
Opdatere samtlige drivere til bundkortet så nettet bliver aktivt.
Installere Avast antivirus
Gå på Windows Update og hente ca 150 opdateringer.
Alt forløbet uden fejl og nogen form for dikkedarer overhoved.
Avatar billede max-payne Nybegynder
25. januar 2014 - 07:42 #11
Jeg har hørt at til XP Pro 64-Bit Edition kun findes en SP2, og ingen SP3.
SP2 skal være specielt til 64 bit.
Er det rigtigt?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2014 - 08:47 #12
#11 Ja http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=17791
http://pcsupport.about.com/od/keepingupwithupdates/a/windows-service-pack.htm
Er det stadig din mening at lave en slipstream cd i stedet for bare at lave en cd du kan installere fra. Resultatet er jo det samme. Formoder ikke du skal installere denne version mere end en gang, da support jo snart udløber til XP.

#3 Der var overhoved ingen problemer med at installere og opdatere Windows Xp, når jeg bare fik fundet den rette bundkort driver ;-)
Det var det eneste der drillede lidt.
Se indlæg #10 med min fremgangsmåde.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2014 - 10:03 #13
#10 Skal lige tilføje at min installation er en 32 bit.
Avatar billede max-payne Nybegynder
30. januar 2014 - 10:15 #14
Hov, jeg roder vist 2 forskællige spm sammen.
Jeg prøver lige igen.
Avatar billede max-payne Nybegynder
22. marts 2014 - 14:24 #15
min install er også en 32 bit. Win XP sp1.
Jeg har 2 forskellige SP2 cd's, en jeg har fået gratis af microsoft med blå label 0g en jeg har hentet på win update.
det er ligemeget hvilken jeg bruger.
Den vil ikke hente opdateringer.
Windows update finder fejl.
Avatar billede max-payne Nybegynder
15. maj 2014 - 03:55 #16
Er der nogen som vil have point ?
Så læg et svar  TAK
Avatar billede max-payne Nybegynder
01. juli 2014 - 23:48 #17
ingen svar ?