Avatar billede PeaceDealer Nybegynder
21. januar 2014 - 09:42 Der er 5 kommentarer

WAN port på 24-port switch?

Hej

Vi er ved at være en stører gruppe unge mennesker som tit kommer sammen for at spille computer hele natten, det som kaldes et LAN-Party.

Vi har nu gennem egen erfaring fundet ud af at Trådløst har det med at blive meget ustabil når vi 10 mand sidder og både spiller, streamer youtube, og andet.

Her næste sommer bliver vi dog nok omkring 15 personer, og tror ikke det trådløse vil række, samt er mange ved at gå over til desktops, uden wifi kort, og den nuværede router har kun 4 porte, som alle bliver brugt.

Derfor har jeg kigget lidt på nogle billige 24-port switches, som et alternativ til et trådløst netværk.

Mit spørsmål er nu, hvis jeg køber for eksempel en "TP-Link TL-SF1024D 24-Port 10/100Mbps Desktop Switch"*, hvor putter jeg WAN kablet i? Vi skal jo også bruge adgang til internettet+

http://www.amazon.co.uk/TP-Link-TL-SF1024D-24-Port-100Mbps-Desktop/dp/B004BU8KBQ/ref=sr_1_10?s=computers&ie=UTF8&qid=1390293206&sr=1-10&keywords=ethernet+switch+24+port
Avatar billede flokken Nybegynder
21. januar 2014 - 10:06 #1
Det bestemmer du selv. Alle kan bruges til formålet.
Avatar billede PeaceDealer Nybegynder
21. januar 2014 - 10:29 #2
Og hvis man nu fx, senere har 2 og kobler dem sammen, vil man så stadig kunne finde hinhannen på Lan netværket?
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2014 - 12:19 #3
Du skal stadig bruge router (det er den der deler IP adresser ud (DHCP))
Du skal have et kabel i fra de 4 lan porte i Switch. Hvis du skal have flere Switch på tager en port mere fra router.

Mvh Uffe
Avatar billede HKW Nybegynder
21. januar 2014 - 14:04 #4
Et kabel mellem to tilfældige porte på hver sin switch, så kan alle tale sammen.

Eneste minus: Det kan fungere som en prop, hvis der skal udveksles meget data på tværs af de to switche.
Avatar billede Steven_Matkon Novice
24. januar 2014 - 12:38 #5
Den simple måde er at købe en hvilken som helst 24 ports unmanaged switch, så skal der bare et kabel fra 1 af LAN portene på routeren til en hvilken som helst port på switchen, hvis du senere han får behov for endnu flere porte, så sætter du bare endnu et kabel fra en af LAN portene på routeren over til den nye switch, så kan computere forbundet til begge switche snakke sammen med routeren som flaskehalsen hvad angår traffik.