Avatar billede stefanskjoedt Nybegynder
19. januar 2014 - 10:46 Der er 2 kommentarer

geforce 560 ti grafikkort kan ikke få signal til monitor

Hej Eksperten
Jeg er for nylig flyttet og har skullet transportere min stationære pc og det er forgået uden skavanker.

Men siden jeg har sat pc'en op igen har jeg haft problemer med min monitor. Når jeg sætter dvi kablet til mit geforce 560 ti grafikort som jeg plejer at gøre kommer der ikke noget signal. dvs den kan godt registrere at den er sat til men den mangler et signal.

Jeg har prøvet med flere forskellige skærme. og det er samme resultat jeg får hver gang.

Min pc i sig selv har ingen problemer. og starter op som den plejer. og grafikkortet virker til at også at fungere dog uden signal.

Jeg har ikke noget bundkort i min pc så det har heller ikke været muligt for mig at se om det er en software fejl grundet at jeg på ingen måde kan se hvad der foregår på skærmen.

er der nogen her der har en løsning på dette problem?
Jeg er ikke super teknisk anlagt når det kommer til pc hardware så simple forklaringer som muligt.

tak på forhånd
Avatar billede stefanskjoedt Nybegynder
19. januar 2014 - 10:47 #1
Det skal siges at grafikortet og monitoren og virket perfekt før den foregående flytning!
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2014 - 15:02 #2
"Jeg har ikke noget bundkort i min pc" ???
Der må da nødvendigvis være et bundkort, og på det sidder grafikkortet. Prøv at tage det af, rens det, og sæt det på igen.
Når der på monitoren står Intet signal, kommer det fra monitoren selv, ikke fra grafikkortet.