Avatar billede kramer87 Nybegynder
17. januar 2014 - 15:55 Der er 6 kommentarer

MAC HJÆLP!!

Jeg har ramt en krise. Midt i en 48 timers eksamen kom jeg til at kede mig lidt. Dét medførte, at jeg fiflede lidt rundt med appen Find My iPhone. Ved en fejl er jeg åbenbart kommet til at slette min Mac. Nu er den lukke helt ned og der står noget om, at jeg kan gendanne via Time Machine eller geninstallere hele Lion. Den første mulighed kender jeg ikke noget til og hvis jeg benytter mig af mulighed nummer to, mister jeg så ikke alt på min Mac? Please hjælp. Er i kæmpe krise!! :-( Mvh Kriseramt Søren
Avatar billede Watson Nybegynder
17. januar 2014 - 21:10 #1
Geninstallation af Lion vil slette det du har på din computer ja.

Gendannelse med Time Machine er dit bedste mulighed. Din computer som de fleste i dag, tager automatisk backup af bestemte tidspunkter når der sker store ændringer på computeren. Den kan selvfølgelig være indstillet anderledes, det skal jeg ikke kunne sige uden at se din computer.

Hvis du vælger Time Machine, vil du som regel have flere forskellige valg muligheder. Se det som om din computer skruer tiden tilbage til et bestemt tidspunkt før du slettede den.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
17. januar 2014 - 22:30 #2
Her er i hvert et fald en video af hvordan man bruger Time Machine.
http://youtu.be/KYUem-QfYBs
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
17. januar 2014 - 22:39 #3
kramer87, hvis jeg var dig vil jeg fremover jevgenligt tage sikkerheds kopi af det du har arbejdet med, både på ekstern harddisk og online for eksempel på dropbox.

For eksempel for et par dage siden gik min eksterne harddisk i stykker hvor jeg havde alt liggende på, men jeg havde taget sikkerheds kopier i 100' redvis af hver en ting jeg havde arbejdet med, så jeg mistede intet.
Avatar billede kramer87 Nybegynder
20. januar 2014 - 14:13 #4
Jeg har bare ikke nogen Time Machine backup. Derfor kan jeg ikke bruge den løsning :(
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
20. januar 2014 - 14:59 #5
Så synes jeg at du skulle kontakte apple support, her kan du kontakte dem: https://getsupport.apple.com/GetproductgroupList.action
Avatar billede arnely Novice
12. februar 2014 - 11:08 #6
Rigtige Mac bruger har iCloud, som en ekstra sikkerhed hvis man ikke har en AirPort Time Capsule (Time Machine).

Hvis du har opsat din computer til at lave backup til din iCloud, så ligger dine dokumenter m.m fra din Mac i skyen, iCloud.

Du kan prøve at gå til icloud.com og logge på din konto.