Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2014 - 23:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

www.domæne.dk -> galleri.domæne.dk

Hej.

Jeg har brug for lidt hjælp her.

Skriver ikke nogen længere historie, går ud fra det her er info nok til at kunne få hjælp ellers spørg :)

Haves:

Apache/2.2.21 (FreeBSD)
Root
www.domæne.dk
gratisdns

Mangler:

Hjælp til at kunne skrive galleri.domæne.dk i browser så jeg kommer ind på galleri.domæne.dk :)

Har kigget på virtualhost i apache conf'en - Når jeg så skriver galleri.domæne.dk kommer den også ind på mit galleri - men skriver jeg www.domæne.dk eller ajkgasfk.domæne.dk kommer jeg også ind på galleri.domæne.dk

Nogen der kan være behjælpelig med mit problem, det går mig efterhånden temlig meget på at jeg ikke kan finde ud af hvad jeg gør galt.
Avatar billede moddi100 Seniormester
15. januar 2014 - 00:51 #1
VirtualHosts er den simple vej at gå. Har du oprettet en for galleri.domæne.dk og samtidig ladet standard-domænet være - det plejer at hedde "Default"
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2014 - 06:54 #2
I httpd-vhosts.conf står følgende.

NameVirtualHost *:80

<VirtualHost *:80>
    ServerAdmin wupwup@gmail.com
    ServerName galleri.domæne.dk
    ServerAlias galleri
    DocumentRoot /usr/local/www/apache22/data/gallery3

</VirtualHost>
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2014 - 09:01 #3
Har rettet i httpd-vhosts.conf, så der nu står

NameVirtualHost *:80

<VirtualHost *:80>
    ServerAdmin wupwup@gmail.com
    ServerName www.domæne.dk
    ServerAlias www
    DocumentRoot /usr/local/www/apache22/data/
</VirtualHost>

<VirtualHost *:80>
    ServerAdmin wupwup@gmail.com
    ServerName galleri.domæne.dk
    ServerAlias galleri
    DocumentRoot /usr/local/www/apache22/data/galleri
</VirtualHost>

Nu får jeg min normale index side på www.domæne.dk frem og ikke galleri som jeg gjorde før.

galleri.domæne.dk kommer der ingenting frem ved - der står bare

Internet Explorer kan ikke vise websiden
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2014 - 10:41 #4
Oprettede en A-record på gratisdns til galleri.domæne.dk det var det jeg havde glemt, så det virker nu.

Ellers tak for hjælpen :)