Avatar billede prodigychild Novice
14. januar 2014 - 19:59 Der er 2 kommentarer

Fælles kalender i en organisation.

Hej eksperter

Vi er en organisation med ca. 70 ansatte, fordelt på ca. 9 afdelinger., og vi har brug for en fælles kalender, så vi kan se arrangementer m.m. på tværs af afdelingerne. Ønsker bud på 2 scenarier.

1. Vores fælles kalender skal kunne ses af alle 70, og alle skal kunne skrive aftaler ind.
2. Vores fælles kalender skal kunne ses af alle 70, men det er kun nogle der har rettigheder til at skrive.

Da vi påtænker at alle får en ipad mini, samt har adgang til computer med egen login og dertil hørende Exchange server. Så kalenderen må meget gerne være "kompatible" begge steder.

Jeg har leget lidt med google kalender, delt osv. men synes ikke helt det gør det. Hvis der er alternative løsninger modtager jeg også gerne dem.

Mvh
Carsten
Avatar billede magic-mouse Novice
15. januar 2014 - 09:03 #1
Den kan gøre det med google kalender.

Problemet med alt som skal kunne bruges mange steder er at konfigurering kan være en "royal pain in the ass".

Prøv at lege med konfigurationen og læs lidt guides på nettet.

Jeg skulle til at sige at det ikke er alle som kan skrive på kalenderen, men det var vist mere en fordel end bagdel. Det er nemlig kun den med det google login som kalenderen er oprettet på som kan lave tasks. Men det løses ved at alle som skal have adgang har en kopi af det aktuelle brugernavn og password.
Avatar billede prodigychild Novice
03. april 2015 - 09:07 #2
Det blev aldrig til noget med kalenderen. Da alle 70 i organisationen har fået en iPad, prøver vi noget delt iCloud kalender. Alternativt har vi sat kommunens IKT afd. i gang med at undersøge muligheden med Exchange.

Magic-Mouse, send et svar og du får pointene alligevel, da vi prøvede det af. :-)