Avatar billede eaaj Novice
12. januar 2014 - 13:45 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

PC er blevet ekstrem langsom

Jeg har en lille Asus Eee pc, win 7. Den har stået ubrugt i ½ år. Så skulle den bruges. Der var 85 opdateringer. Service pakke 2 og Microsoft NET framework kan den ikke installlere. Den er renset med: Ccleaner, Malware anti malware, Super antispyware, Avast antivirus, den har online armor firewall. Den er blevet ekstrem langsom. For ½ år siden kørte den rimeligt.
Tænder jeg den i fejlsikker tilstand er den rimelig.
Hvad kan der være galt?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2014 - 13:49 #1
Hvor meget har du til at køre sammen med Windows?
Prøv at gå i joblisten og se hvormeget ram du har tilbage når den er loadet op. Kig efter processer der sluger kraften.
Der har for et ikke så længe været problemer med opdateringer der kunne gøre at opdateringstjenesten låste sig og brugte næsten hele cpu resourserne.
Har du prøvet at slå Online Armour fra og bruge Windows  egen firewall?
Avatar billede eaaj Novice
12. januar 2014 - 14:05 #2
Processer 54, cpu 100%, fys. hukommelse 47 %.
ang. firewall har jeg hørt at windows ikke er god nok - derfor online armor
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2014 - 16:12 #3
Er det en svchost tjeneste der napper cpu kraften?
Prøv evt med Windows repair:
http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
Avatar billede eaaj Novice
13. januar 2014 - 09:41 #4
Nu har jeg kørt den rensning du skriver om. Det hjalp ikke. CPU står næsten konstant på 100%. DWM.EXE er det som fylder mest = 22000 kb. Den tør jeg ikke umiddelbart slette.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2014 - 12:27 #5
prøv at systemgendanne til lige før du startede på opdateringerne, og genstart.
Kører den ordentligt nu, så prøv at vælge brugerdefineret installation, og hent nogle få og installer dem, og genstart herefter.
Fortsæt med at installere, og genstart pc ved hver gang du har installeret opdateringer.
Avatar billede eaaj Novice
13. januar 2014 - 12:40 #6
Systemgendannelse fra juni måned er foretaget - det hjalp ikke. Den mangler jo kun 2 opdateringer, de er forsøgt installeret enkeltvis , uden det hjalp.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2014 - 12:51 #7
Har læst at DWM.EXE er noget der styrer den grafiske brugerlade i både Win7 og Vista.
Har du en cd med Win 7 liggende, kunne du evt prøve at tjekke systemfiler for fejl.
Det gøres med kommandoen sfc /scannow (husk mellemrum mellem sfc og /)
http://www.reviversoft.com/da/blog/2013/03/sfc-scannow/
Avatar billede eaaj Novice
13. januar 2014 - 13:03 #8
Der er ikke dvd drev i den lille pc, men jeg kan gå tilbage til fabriksindstillinger. Jeg ved bare ikke om det vil hjælpe. Der er ikke ret meget på pc, så det der er kan udlæses på en stick.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2014 - 13:09 #9
Prøv at køre kommandoen uden cd. I nogle tilfælde bruges den revovery partition til at hente filerne fra hvis de skal erstattes.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2014 - 13:10 #10
Nå jeg er ikke til stede de næste 3 timer, så har andre bud er man velkommen til at byde ind :-)
Avatar billede eaaj Novice
14. januar 2014 - 07:44 #11
Jeg ved snart ikke med den lille pc. Den kører sit eget løb. Vi ville gå ind i word. Så skriver den at den konfigurerer office 2010 Det gør den halvt færdig så skriver den Ignorer eller afbryd. Hvis jeg ignorerer sker der ikke mere. Den er absolut ikke blevet hurtigere endnu, kun i fejlsikker opstart. Der kører den perfekt.
Avatar billede eaaj Novice
14. januar 2014 - 07:45 #12
Denne kommentar skulle ikke stå under svar!!

Jeg ved snart ikke med den lille pc. Den kører sit eget løb. Vi ville gå ind i word. Så skriver den at den konfigurerer office 2010 Det gør den halvt færdig så skriver den Ignorer eller afbryd. Hvis jeg ignorerer sker der ikke mere. Den er absolut ikke blevet hurtigere endnu, kun i fejlsikker opstart. Der kører den perfekt
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2014 - 07:50 #13
Problemet her ser jo desværre ud til at berøre flere ting på den,og da du har gendannet helt tilbage til i sommers hvor den kørte ok og det ikke løser det, så er det måske helt forfra med at gendanne den til fabriksindstillinger.

Har du prøvet at køre sfc /scannow uden cd?

Prøv evt at tjekke disken for fejl også med chkdsk.
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html  Er til Vista men de andre systemer virker på samme måde.
Men jeg tvivler lidt på det kan løse noget desværre.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2014 - 07:51 #14
#12 Det er i orden. Det kan jo smutte ;-)
Avatar billede eaaj Novice
27. januar 2014 - 06:26 #15
Pc er ikke kommet til at køre, så den må på værksted. Kom med et svar så vi kan lukke spørgsmålet.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. januar 2014 - 18:32 #16
ping