Avatar billede hijklm Juniormester
08. januar 2014 - 21:53 Der er 2 kommentarer

Importere kontakter til en Nokia 301?

Jeg arbejder et sted med en håbløs IT-afdeling, så håber I kan hjælpe. Har brug for at overføre en masse kontakter til en forældet Nokia 301, på den nemmeste måde. Det er en masse kontakter fra en adressebog, som kan være gemt i en samlet fil som .nab, .vcf eller .cvs. Jeg har forsøgt at sende som alle tre filtyper til telefonen, men den kan ikke finde ud af at gemme alle de kontakter filen indeholder - den gemmer den højst som én kontakt.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede kurt54 Ekspert
09. januar 2014 - 00:36 #1
Brug et program der er velegnet til den slag muligvis Nokias eg nokia Suite. Ellers kan Mobiledit anbefales.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. januar 2014 - 10:56 #2
ret datafilen til.
1) lav et par kontakter på telefonen, og dump dem ud til en kommasepareret fil. Åbn den i et regneark.
2) åbn din datafil i et andet regneark, og juster til, så data står på samme måde. Fjern alle " og ' og undgå ; og , samt <tab>
Så skulle data være let-læselige for nokia.
Gem datafilen, og importer den til tlf.