Avatar billede CoreFreddie Nybegynder
07. januar 2014 - 20:30 Der er 10 kommentarer

Stationær - reel værdi?

Hej.

Jeg lægger inde med en stationær PC fra topdata, som er købt d. 29 April sidste år. Jeg går lidt og leger med idéen at sælge den, da jeg gerne vil købe en PS4 når priserne derpå bliver fair og stabile. Men jeg vil gerne høre jeres mening om hvad man egentligt kan få for denne her maskine. Den har følgende specs:

Asus P8B75-M (Motherboard)
8GB Kingston RAM 1333 Mhz (Tror jeg. Står ikke på kvittering, men ikke mindre)
Intel i5 3570 (Ikke K modellen) - Stock køler
Asus GTX 670
Coolermaster Elite 430 kabinet
550W strømforsyning.
500 GB seagate HDD
Derudover er der trådløs netværkskort indbygget, fra Asus og Windows 7 følger med.

Hvad kan man få for sådan en maskine? Den har kostet 8.5k fra ny, og er yderst velholdt. Ingen overclocking el. lign.

På forhånd tak ;)
Avatar billede Blitzher Nybegynder
07. januar 2014 - 20:35 #1
Hvis du er sådan helt ærlig overfor dig selv, så er der nok højest for 4000,-
Ja det et stort fald, men det der trækker den op i pris er 670 gtx -  alt andet er jo meget meget meget out of date så at sige :)

sæt den til 4500,- på DBA eller GulOgGratis - så kan du altid prutte lidt med det resterende ;)

Held og lykke
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. januar 2014 - 20:52 #2
Det giver jo nok heller ikke mening at gå og vente alt for længe på at PS4 falder - se lidt realistisk på det, ny generation af konsol til 3500,-; det er dælme en noget mere human pris, end vi gav da PS3 i første aftapning blev lukket ud på gaden.
Avatar billede CoreFreddie Nybegynder
07. januar 2014 - 20:57 #3
#2: Mente til når de går fra 5000 til 3500, når man ikke har været tidligt ude med pre-order. 3500 betaler jeg gerne - men så ser jeg også gerne lidt flere spil, da det for mig er pænt tyndt...
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. januar 2014 - 21:04 #4
Spiludvalget er stadig lidt magert, helt enig, men konsollen i sig selv ligger stabilt på 3500,- nu uden hverken forudbestilling eller andet trylleri. En pris på 5000,- er et bundle med noget ekstra controller og spil, ikke for konsollen alene; i modsat fald er der da en svindlerkal' af format!
Avatar billede CoreFreddie Nybegynder
07. januar 2014 - 21:31 #5
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. januar 2014 - 21:51 #6
#5 Hvad prøver du at fortælle med to links?

Det er jo NETOP bundles - går du efter konsollen, så har bl.a. GameStop den til de 3500,-.

Om du så synes du vil putte andet i kurven sammen med den, er jo egentlig ligegyldigt; så kan du jo principielt få den til at koste hvad du selv synes er rimeligt eller tåbeligt.

Just my two cents. ;-)
Avatar billede CoreFreddie Nybegynder
07. januar 2014 - 21:56 #7
Men en stigning på 1500 kr. for et ekstra spil, som selv gamestop burde kunne klare til højst 550 kr. Det vil sige 950 kr. for, ja, hvad?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. januar 2014 - 22:02 #8
Jo... men hvorfor i alverden køber du så ikke konsollen ved GameStop til de 3500,- og smider en ekstra plovmand og får spillet med under armen, så har du sparet en tudse uden at få sved på panden???
Avatar billede CoreFreddie Nybegynder
08. januar 2014 - 08:40 #9
Amazon har den til 3100. Derfor ;)
Desuden skal jeg have solgt min stationær først...
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. januar 2014 - 08:54 #10
Så er problemet jo stadig løst - du finder den ikke i DK i nær fremtid til 3100,- så er det den pris, du venter på, så har du rigelig tid til at få din PC solgt; omvendt skal du nok ikke gemme den alt for længe på hylden, hvis du stadig skal nå at have lidt mønter ud af den. :-D

Dropper overvågning af tråden herfra.